جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1397     
پاسخ ایرانی‌ها به موسسه ایران پل

 خبرگزاری فارس: موسسه نظرسنجی «ایران پل» مستقر در کانادا و وابسته به دانشگاه مریلند آمریکا، در جدیدترین نظرسنجی که مورخ ۱۳ تا ۱۷ آوریل ۲۰۱۸ صورت گرفت، به نگرش مردم ایران به برجام پیش از اعلام سرنوشت آن از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

 
این نظرسنجی نشان داد که اکثریت فزاینده مردم ایران اقتصاد کشور را «بد» و به سوی وخیم‌تر شدن می‌دانند. همچنین، اکثریت فزاینده ایرانی‌ها می‌گویند توافق هسته‌ای موجب بهبود وضعیت زندگی عامه مردم نشده است.
 
این نظرسنجی همچنین نشان داد که حمایت از «حسن روحانی» رئیس جمهور و برجام به طور مدام کاسته شده است.
 
بر اساس این گزارش، اکثریت قریب به اتفاق ایرانی‌ها می‌گویند که به آمریکا برای ادامه برجام اطمینان ندارند و بر این باورند که به خاطر فشار‌های آمریکا، کشور‌های اروپایی از تجارت و سرمایه گذاری در ایران دلسرد شده‌اند.
 
از سویی دیگر، اطمینان مردم ایران به دیگر کشور‌های گروه «۱+۵» در حمایت از برجام، از ژانویه ۲۰۱۸ به این سو کاهش یافته است.
 
در بخش دیگر این نظرسنجی که ۱۰۰۳ نفر ایرانی از طریق تلفن به سئوال‌ها پاسخ دادند، در واکنش به این سئوال که در صورت نقض توافق از سوی آمریکا، ایران نیز باید از توافق خارج شود، اکثریت پاسخ دادند که ایران باید فعالیت آن بخش از برنامه هسته‌ای معلق شده در برجام را دوباره آغاز کرده و بدین شکل تلافی کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: