جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 ارديبهشت 1397     
در آستانه روز معلم صورت پذیرفت:
بازدید سرپرست شهرداری تهران از دبیرستان همت در منطقه 1

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز:در آستانه گرامی داشت روز معلم، سمیع الله حسینی مکارم از دبیرستان پسرانه نمونه دولتی همت در منطقه 19 که یکی از مناطق جنوبی شهر تهران است، بازدید و از معلمان این مدرسه تقدیر کرد.
 
 
 سرپرست شهرداری تهران با حضور در کلاس های درس با دانش آموزان حول محورهایی از قبیل مدل های حاکمیتی در کشورهای دنیا و همچنین ایران گفت و گو کرد.
 
 
 وی در خصوص سیستم اداره دولت ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: پس از سال 68 و تصویب قانون اساسی، مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب و کابینه دولت را متشکل از هیات وزیران انتخاب کرد.
 
 
 حسینی مکارم با اشاره به ساختار حکومت های محلی اظهار کرد: در دنیا علاوه بر حکومت فدرال، حکومت محلی نیز درایالت ها وجود دارد و این در حالی است که در کشور ما شوراهای شهر در شهرها با رای مردم انتخاب و در حوزه سیاست گذاری و نظارت بر امور شهر فعالیت می کنند.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف شوراهای شهر انتخاب شهردار و نظارت بر حسن انجام کارها و هدایت آن در مسیر اصلی است، تصریح کرد: در حال حاضر شورای شهر تهران 21 عضو دارد که تصویب برنامه 5 ساله پایتخت و بودجه از دیگر وظایف شورا محسوب می شود.
 
 
 
وی با تاکید بر اینکه شهروندان و دانش آموزان باید نسبت به وظایف شورای شهر و شهرداری تهران آشنا باشند، تصریح کرد: مردم باید بدانند که شهرداری در چه حوزه هایی فعالیت می کند و آیا برای همه خدمات ارایه شده، عوارضی دریافت می کند؟ منابع درآمد شهرداری چیست و آیا این درآمد کافی است؟
 
 
 
سرپرست شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: هرچه آگاهی شهروندان نسبت به مدیریت شهری بیشتر باشد، در انتخاب اعضای شورا بهتر عمل کرده و توقعات درستی تری از مدیریت شهری خواهند داشت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: