جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 13 آذر 1393     
پرتجویزترین آنتی بیوتیک توسط پزشکان

مهر: دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: در حوزه تجویز دارو، آموکسی سیلین جزء آنتی بیوتیک های پر تجویز و جزء 10 قلم آنتی بیوتیک تجویزی توسط پزشکان است.

به گزارش پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، دکتر فاطمه سلیمانی اظهار داشت: بیمار برای دریافت آموکسی سیلین و یا آنتی بیوتیک ها از داروخانه باید نسخه پزشک داشته باشد.

وی گفت: یکی از وظایف معاونت های غذا و دارو که زیرنظر سازمان غذا و دارو و دانشگاه های علوم پزشکی می باشند نظارت بر عملکرد داروخانه ها می باشد که در بحث نظارت بر داروخانه ها یکی از مواردی که مهم می باشد و باید رعایت شود این است که  داروهای نسخه ای بدون نسخه پزشک تحویل مراجعه کننده نشود و در مواردی که بازرس معاونت غذا و دارو مراجعه کند و در ارزیابی های انجام شده مشکلی باشد تذکرات و برخوردهای لازم مطابق قوانین انجام می شود.

سلیمانی افزود: در حوزه تجویز، آموکسی سیلین جزء آنتی بیوتیک های پر تجویز و جزء 10 قلم آنتی بیوتیک تجویزی توسط پزشکان است.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: اگر سطح آگاهی و دانش مردم نسبت به داروها افزایش پیدا کند طبیعتا متوجه خطرات وعوارض ناشی از مصرف خودسرانه ان می شوند و تقاضاهای معمولا زیاد مردم برای دریافت دارو بدون نسخه و حتی با نسخه کاهش خواهد یافت و به دلیل اهمیت این موضوع یکی از ادارات زیر مجموعه کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو، اداره آموزش (واحد آموزش) است که این گروه برنامه های آموزشی مردمی را در سطوح مختلف برگزار می کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: