جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 فروردين 1397     
حناچی گفت:
دیگر دوره اقدامات با حداکثر عارضه گذشته است

به گزارش گروه عمران شهری: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ویژگی پروژه های جدید طرح های عمرانی این خواهد بود که بدون تردید در آن ها منافع بلندمدت شهروندان در نظر گرفته می شود.
 
 
پیروز حناچی ، در توضیح رویکردهای معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال جدید گفت: بارزترین ویژگی پروژه های جدید عمرانی این خواهد بود که بدون تردید در آن ها منافع بلندمدت شهروندان و ارزیابی های محیط زیستی در نظر گرفته می شوند.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن این عوامل مهم را به عنوان مثال در پروژه مهم شهید شوشتری می توان دید، افزود: در حال حاضر اصلی ترین چالش ما در این بزرگراه، مسائل  محیط زیستی در یک منطقه حفاظت شده و پارک ملی است.
 
 
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: تلاش ما بر این است که نگاه «حداقل عارضه و حداکثر بهره وری» را در طرح های عمرانی شهر تهران حاکم کنیم و به سمت انضباط، شفافیت هزینه های تمام شده پروژه ها و مکانیزم هایی که ما را به این اهداف مهم می رسانند، در حرکت باشیم.
 
 
 
حناچی با بیان اینکه مورد مهم دیگری که امسال به آن پرداخته خواهد شد مربوط به روددره ها است، افزود: خداوند از کوهپایه های تهران و ارتفاعات البرز سالانه چیزی حدود 240 میلیون متر مکعب آب برای ما می فرستد. 
 
 
 
معاون شهردار تهران افزود: اگر از ما سوال شود که با این حجم آب چه می کنیم؟ باید پاسخ دهیم که این آب ها وقتی از کوهپایه ها پایین می آیند، تبدیل به آب های سطحی و بعد فاضلاب می شوند و بخشی از آن هم به زیر سطح زمین می روند و در قنات ها نفوذ می کنند که آن هم با ساخت و سازها به طور کامل آلوده می شوند.
 
 
 
وی با تأکید بر این که تلاش ما بر این است که قسمت هایی از روددره ها و مخصوصا امتداد آن ها را با تغییر نگاه و استفاده حداکثری از ظرفیت طراحی تبدیل به فضای شهری کنیم، توضیح داد: موضوع روددره ها را با نیروهای متخصصی که در این زمینه فعالیت دارند به بحث گذاشتیم و از همه مهم تر این که در طرح هایمان می خواهیم با استفاده از فراخوان از حداکثر ظرفیت طراحی و مهندسی کشور استفاده کنیم تا متخصصان و دست اندرکاران، خود را در بهبود وضعیت پایتخت موثر بدانند.
 
 
 
حناچی با اشاره به بازنگری در پل نصر (گیشا) به عنوانی یکی دیگر از اولویت های این معاونت، اظهارکرد: تقاطع پل گیشا و چمران به عنوان یک زیرگذر برای ماشین ها در نظر گرفته شده اما با احداث خط 7 مترو، یکی از اصلی ترین چالش های ما در این محدوده، دسترسی پیاده از ایستگاه مترو به سمت کوی نصر، کارگر شمالی و شهرآرا خواهد بود. 
 
 
 
وی افزود: با یک بازبینی در ماموریت پل گیشا و تغییر چهره آن، تلاش می کنیم این محل را به یک فضای مطلوب شهری تبدیل کنیم. اگر موفق شویم این کار را به طور کامل به سرانجام برسانیم، به طور قطع تحول و تغییر رویکرد برجسته ای را در این حوزه شاهد خواهیم بود.
 
 
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: دیگر دوره آن گذشته است که عده ای برای منافع خود اقداماتی را انجام دهند که با حداقل بهره وری، حداکثر عارضه را برای شهر و شهروندان به وجود می آورد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: