جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 فروردين 1397     
احتمال رویارویی آمریکا و روسیه در سوریه

 
باشگاه خبرنگاران: نشریه لوبلاگ نوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تصمیم گیری‌های خود در سیاست خارجی از جمله سوریه راهبردی جدی را در پیش نگرفته است و تنها معیار تصمیم گیری‌هایش عمل به وعده‌های انتخاباتی است.
 
این پایگاه اینترنتی آمریکایی در تحلیلی درباره تحولات سوریه نوشت: تصمیم گیری‌های آتی درباره حضور نیرو‌های نظامی آمریکایی در سوریه نتیجه قابل توجه دیگری درباره ادامه اختلافات میان خواسته‌های رئیس جمهور و مخالفانش و همچنین ادامه سیاست خارجی متزلزل ترامپ است. با توجه به شیوه‌های غیرمنتظره ترامپ که اجازه می‌دهد دیگران در تصمیم گیری‌هایش تاثیرگذار باشند، لزوما سیاست‌های ترامپ درباره سوریه بیانگر الگوی سیاست‌های وی درباره دیگر موضوعات نخواهد بود.
 
موضوع اصلی در اکثر تحلیل‌ها درباره ریاست جمهوری ترامپ این است که او پس از بیش از یک سال روی کار آمدن، در نهایت در ارائه رفتار‌های عوام فریبانه و موضوعاتی که وی را یک مبارز جلوه دهد، کاملا راحت است. با توجه به این استدلال، زیردستانش دیگر نمی‌توانند وی را محدود کنند –به عنوان مثال رکس تیلرسون، وزیر خارجه و مک مستر، مشاور امنیت ملی برکنار شده آمریکا نتوانستند جلوی ترامپ را بگیرند.
 
ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره دور نگه داشتن آمریکا از جنگ‌های خاورمیانه حرف زد و این روز‌ها درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه در آینده نزدیک سخن گفته است. البته در این موضع گیری هیچ تفکر راهبردی فراتر از عمل به وعده‌های انتخاباتی اش وجود ندارد. حتی در اظهارنظرش درباره مخالفانش با جنگ عراق- که البته کاملا دروغ است- نیز هیچ تفکر راهبردی به چشم نمی‌خورد.
 
تصمیم ترامپ برای خروج زودهنگام نیرو‌های آمریکایی از سوریه با دیگر وعده‌ها و گفته‌های وی در تناقض است. وی در رقابت‌های انتخاباتی اش بار‌ها از باراک اوباما، رئیس جمهور و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا برای خروج زودهنگام نیرو‌های آمریکایی از عراق به شدت انتقاد کرده بود.
 
ترامپ در اتخاذ سیاست هایش که تلاش کرد کاملا با رویکرد‌های اوباما تفاوت داشته باشد، سیاست‌های جنگ طلبانه تری را درباره سوریه اتخاذ کرد. این رویکرد در دستورش برای حمله موشکی به سوریه در سال گذشته در واکنش به ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی کاملا مشهود بود. در دولت کنونی آمریکا هیچ تلاشی برای گرفتن مجوز از کنگره برای مداخله در جنگی خارجی با دلایلی فراتر از شکست دادن گروه‌های تروریستی به چشم نمی‌خورد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: