جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 فروردين 1397     
حسین لطفی قهرمان تکواندوی جهان شد

خبرگزاری مهر: در روز نخست از دوازدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که با حضور ۹۵۰ تکواندوکار از ۱۱۸ کشور به میزبانی تونس در سالن «ساله کوارت» شهر الحمامات جریان دارد تیم اعزامی کشورمان در روز نخست چهار نماینده داشت که توسط حسین لطفی به مدال طلا دست یافت و مبینا کولیوند هم برنز گرفت.

 
در وزن ۴۵- کیلوگرم حسین لطفی بعد از یک دور استراحت «فرهاد عزیزی» از افعانستان را ۲۷ بر یک شکست داد و در ادامه «سرور بالابن» از ترکیه را ۲۷ بر ۷ از پیش رو برداشت و سپس با برتری ۳۳ بر ۷ مقابل «راتچاپون سنقافان» از تایلند قبل از پایان راند دوم راهی مرحله نیمه نهایی شد.
 
وی در این مرحله «جانگ هوئه لی» از کره جنوبی را ۵۰ بر ۷ از پیش رو برداشت و راهی مبارزه پایانی شد. این تکواندوکار با آتیه کشورمان در مبارزه پایانی به مصاف «امیربک توریف» از ازبکستان رفت و با ارائه نمایشی از تکنیک‌های مختلف قبل از پایان راند دوم با نتیجه ۲۳ بر ۲ این رقیب را شکست داد و به نشان طلا دست یافت. وی در مجموع مبارزات خود ۱۶۰ امتیاز کسب کرد و تنها ۲۴ امتیاز از دست داد.
 
همچنین مبینا کلیوند در وزن ۷۲- کیلوگرم کار خود را با پیروزی ۲۳ بر ۳ برابر «آنجیه رودریگوئز» از کلمبیا آغاز کرد و سپس ۴۰ بر ۹ «پوجا راغاو» از هندوستان را شکست داد و در ادامه ۲۵ بر ۶ مقابل «یوسرا دفا» از مراکش را از پیش رو برداشت و با برتری «آیلادا ویپارسرات» از تایلند در راند طلایی راهی مرحله نیمه نهایی شد. این نماینده کشورمان در این مرحله نتیجه را ۱۶ بر ۱۲ به «امینه گوگباکان» از ترکیه واگذار کرد و برنز گرفت. 
 
مریم حاجی علیزاده در وزن ۴۴- کیلوگرم و محمد رستم نژاد در وزن ۴۸- کیلوگرم به ترتیب با شکست برابر «آناستانسیا آرتامونوف» از روسیه و «رامین غفوری» از افغانستان از دور مسابقات خارج شدند. 
 
برنامه روز دوم نمایندگان ایران
 
فردا سه شنبه ۲۱ فروردین‌ماه در روز دوم این رقابت‌ها، تکواندوکاران اوزان ۴۶- و ۴۹- کیلوگرم دختران و ۵۱- و ۵۵- کیلوگرم پسران به روی «شی هاپ چانگ» می‌روند. مهلا مومن‌زاده در وزن ۴۶- کیلوگرم ابتدا با «پارسیدا نونگمایتم» از هند پیکار می‌کند و در صورت برتری به مصاف برنده دیدار اوکراین و دانمارک برود. در این وزن ۳۵ تکواندوکار حضور دارد. در وزن ۴۹- کیلوگرم که ۵۲ تکواندوکار مبارزه می‌کنند، غزل سلطانی بعد از یک دور استراحت، به مصاف برنده پیکار مکزیک و سوئد می‌رود.
 
امیر، ولی پور در وزن ۵۱- کیلوگرم در اولین دیدار «کادن» از انگلیسی را پیش رو دارد و در صورت برتری به مصاف «عمر عبدالباسط» از مصر می‌رود. در این وزن ۵۱ تکواندوکار حضور دارد. امیرسینا بختیاری هم در وزن ۵۵- کیلوگرم که ۶۴ تکواندوکار مبارزه می‌کنند، در نخستین گام با «آنتونیوس آندروپولوس» از یونان پیکار می‌کند و در ادامه و در صورت برتری به مصاف برنده دیدار بحرین و پاناما می‌رود. 
 
این دوره از مسابقات تا روز جمعه در تونس جریان دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: