جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 فروردين 1397     
خط و نشان اردن برای دختر صدام

خبرگزاری ایسنا: رئیس پارلمان اردن تاکید کرد، دختر صدام نزد ما پناه آورده است، اما اگر حمایتش از تروریسم ثابت شود، دولت اردن هرگز این مساله را مخفی نخواهد کرد.

 
عاطف الطراونة، رئیس پارلمان اردن در مصاحبه با روزنامه مصری الیوم السابع اظهار داشت: در اردن هیچ رهبر عراقی حضور ندارد و رغد دختر صدام (دیکتاتور سابق عراق) نزد ما پناه آورده است، ما اعراب، معانی تعهدات مربوط به پناه آوردن را می‌دانیم، میزبانی ما از او قوانین اردن را نقض نکرده و امان هر شهروند اردنی و یا تبعه سایر کشور‌ها را که به کشور‌های همسایه تعرض کند، مورد محاکمه و حسابرسی قرار می‌دهد و در این زمینه قانون حکم می‌کند.
 
رئیس پارلمان اردن در پاسخ به سوالی درباره حمایت رغد از تروریسم تاکید کرد: در صورتی که رغد در این زمینه و یا موضوعی دیگر محکوم شود، اردن هرگز آن را پنهان نخواهد کرد.
 
الطراونة تاکید کرد: معیار‌هایی برای اقامت در اردن وجود دارند و رغد در اینجا مهمان است و از چارچوبی که در قوانین اردن به او اجازه داده شده، خارج نشده و در خاک اردن هیچ گونه فعالیت سیاسی که به عراق آسیب بزند، انجام نداده است.
 
بغداد در پنجم فوریه ۲۰۱۸ لیستی از ۶۰ چهره تحت تعقیب از جمله رغد دختر صدام را منتشر کرد.
 
رغد ضمن ابراز تعجب از این امر گفت: از زمان اعدام پدرم هیچ گونه سخنی در این خصوص مطرح نشد، من هر کسی که به ناحق به من اهانت کند را تحت تعقیب قضایی قرار خواهم داد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: