جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آذر 1393     
اعلام زمان احداث اتوبان شهید شوشتری تا یک ماه آینده

به گزارش شهرداری نیوز ،شهردار تهران از اعلام زمان نهایی احداث اتوبان شهید شوشتری تا یک ماه آینده خبر داد.

محمدباقر قالیباف در آیین بهره برداری از 114 پروژه عمرانی، ترافیکی، فرهنگی، ورزشی و اداری خدماتی شهرداری منطقه 14 که پیش از ظهر امروز با حضور برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر برگزار شد از موضوع بافت فرسوده به عنوان مهمترین مشکل منطقه 14 یاد کرد و افزود: هر چند مصوبات خوبی از 5 سال گذشته دراین خصوص توسط شورا تدوین شده است اما چاره اندیشی جهت رفع این معضل شهری ضروری است.

وی توسعه حمل و نقلی، خطوط تند رو و بهبود دسترسی‌ها در مسیر شمالی‌_جنوبی و  شرقی_ غربی را یکی دیگر از اقدامات شهرداری تهران جهت تسهیل تردد شهروندان منطقه 14 عنوان کرد و اظهار داشت: بزرگراه امام علی (ع) یکی دیگر از مهمترین پروژه‌های این منطقه بود که با همراهی و دعای خیر مردم به مرحله اجرا رسید.

شهردار تهران تصریح کرد: هر روز که در اجرای پروژه امام علی(ع) با مشکل مواجه می‌شدیم این نتیجه حاصل می شد که حتما تضییع حق و حقوق شهروندان در تملک منازل در اجرای این پروژه مهمترین عامل عدم پیشروی در پروژه است.

قالیباف با بیان اینکه احقاق هر حقی سرعت انجام امور را به حداکثر خواهد رساند، به افزایش دسترسی ها با اجرای این پروژه برای شهروندان منطقه 14 اشاره کرد و گفت: افتتاح مترو خط 4 در این منطقه نیز یکی دیگر از پروژه های شهری جهت سهولت جابجایی شهروندان در این منطقه بوده که البته خط 6 مترو نیز با در برگیری بخش وسیعی از منطقه 14 پس از اجرا سهولت این جابجایی و تردد را به حداکثر خواهد رساند.

وی ادامه داد: هر چند برخی افراد در اظهارنظرهای خود به کاهش فعالیت‌های عمرانی شهرداری تهران اشاره می کنند اما بایدبا توجه به اینکه توسعه مترو امروز به عنوان مهمترین فعالیت و برنامه شهرداری تهران است پروژه‌های عمرانی در واقع به زیر زمین انتقال یافته به طوری که تا سه سال آینده تمامی خطوط 3،6 و 7 به طور کامل اجرا خواهد شد.

شهردار تهران به فعالیت‌ شبانه روزی پرسنل شهرداری تهران در 500 جبهه کاری در حوزه‌ مترو و حفاری 460 متری در هفته اشاره کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از پروژه‌های مهمی که اجرای آن در همین هفته نهایی شده برای شهروندان شرق تهران به خصوص مناطق 13، 14، 15 بسیار اثر گذار خواهد بود اجرا و ساخت اتوبان شهید شوشتری که البته ساخت آن جز با درخواست و برکت وجود رهبری قابل اجرا نبود.

قالیباف با عنوان اینکه اجرای این پروژه بخش وسیعی از مشکلات ترافیک و آلودگی ناشی تردد کامیون ها و ماشین‌های سنگین را به حداقل خواهد رساند افزود: اتوبان شهید شوشتری از خروجی امام رضا(ع) به سه راهی تیرانداز ختم شده و با توجه به اجرای این پروژه در 15 کیلومتر و قرار گیری بخش قابل توجهی از مسیر در حوزه محیط زیستی و پادگان نیروی مسلح طراحی‌ها به گونه‌ای بوده که بخش عمده این اتوبان با حفر تونل به انجام برسد.

وی تصریح کرد:بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی ورودی بسیج آزادگان به جهت انتقال بار ترافیکی از دولت آباد به جاده امام رضا (ع) پس از اجرای این پروژه کاهش خواهد یافت.

شهردار تهران با بیان اینکه موافقت‌های لازم جهت اجرای این پروژه در این هفته اخذ شده است، گفت: حداکثر تا پایان ماه آینده زمان اجرای این پروژه و مدت زمان ساخت مشخص خواهد شد.

قالیباف مهمترین هدف شهرداری تهران را در سه سال آینده تغییر اساسی در رفتارهای ترافیکی و سبک زندگی مردم عنوان کرد و افزود: امیدوارم برنامه‌های لازم در این راستا پس از سه سال به گونه‌ای باشد که هر مسافر و میهمان تهرانی متوجه بهبود وضعیت ترافیکی شهر تهران و آرامش بیشتر در شهر شود.

وی کشته شدن سه چهار شهروند در هر روز یکی از خسارت های غیر قابل جبران ترافیکی در شهر دانست و افزود: ساماندهی 15 هزار کارتن خواب در شهر تهران نیز یکی دیگر از مسائلی است که با توجه به سکونت 8 میلیون شهروند دلسوز در شهر باید مورد توجه قرار گیرد چرا که از این میزان شهروند قادر به رفع این معضل و نیز ریشه کن نمودن معضلات دیگر نظیر اعتیاد در شهر خواهند بود.

 

شهردار تهران ادامه داد: باید گفت برخلاف آنچه عنوان می‌شود رفع معضل کارتن‌خوابی و آسیبهای اجتماعی نباید به وظیفه قانونی توجه نمود چرا که وظیفه اسلامی رزمندگی و امر به معروف و نهی از منکری ماست که زیر ساختهای لازم جهت رفع معضلات آسیب‌های اجتماعی را فراهم کنیم.

قالیباف مسئله بافت فرسوده در منطقه بازار به عنوان مرکز تاریخی و هویتی و تاریخ پایتخت را یکی دیگر از معضلات شهر تهران عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی این مشخصات مثبت و هویتی در حالی عنوان می‌شود که هیچ یک از مسئولان در این مناطق زندگی نمی‌کنند و چه اشکال دارد که بنده و امسال من در محلات دروازه‌ غار و عودلاجان زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از نابسامانی‌ها در حوزه آسیبهای اجتماعی و افزایش کارتن‌خوابی نتیجه ضعف مدیریتی بوده که کارتن‌خوابها را به این روز رسانده است افزود: چرا که سهم جامعه در این روز کارتن خوابها نسبت به قصور این افراد بیشتر است.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: هر چند بسیاری از افراد بر این باورند که نباید تهران و کشور را با بسیاری از کشورهای دیگر مقایسه کنیم اما باید گفت ما هیچ وقت قصد مقایسه تهران با شهری نظیر پاریس را نداشته‌ایم چرا که به جهت برخورداری از فرهنگ والای ایرانی می‌توانیم بسیار بهتر از این کشور باشیم که این امر جز با عمل با اخلاص، اراده و بهره گیری از خرد جمعی میسر نخواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: