جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آذر 1393     
امكانات حمل و نقلي براي معلولان توسعه مي‌يابد

به گزارش شهرداری نیوز ،معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران هم‌زمان با 12 آذر «روز جهاني معلولان» با تأكيد بر اين كه مديريت شهري مسئوليت دارد امكانات و خدمات شهري را در اختيار تمام شهروندان قرار دهد، گفت: خود را موظف مي‌دانيم تمام ظرفيت‌هاي موجود به منظور احقاق حقوق همه شهروندان از جمله معلولان عزيز را به كار گيريم.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: امكان آمد و شد آسان در شهر، جزء حقوق اوليه تمامي شهروندان از جمله معلولان عزيز است و به اين منظور، نسبت به راه‌اندازي پايانه ويژه معلولان به منظور تسهيل در رفت و آمد اين عزيزان اقدام كرده‌ايم، هر چند فضاي شهر و معابر شهري نيز بايد به صورت كامل براي رفت و آمد معلولان مناسب‌سازي ‌شود.

وي با اعلام اين كه پايانه معلولان مجهز به 20 دستگاه اتوبوس و 61 دستگاه ون مناسب‌سازي‌ شده است، تأكيد كرد: تا پايان امسال تعداد ون‌هاي ويژه معلولان به 100 دستگاه افزايش پيدا مي‌كند و با افزوده شدن اين ون‌ها، سرعت سرويس‌دهي به اين عزيزان بيشتر مي‌شود.

مهندس تشكري هاشمي ‌با اشاره به اين كه اولويت اول، خدمات‌رساني به معلولان عزيزي است كه از ويلچر استفاده مي‌كنند، اظهار كرد: ون‌هاي مناسب‌سازي شده اين قابليت را دارند كه به صورت هم‌زمان به 4‌ نفر در يك مسير سرويس‌دهي نمايند.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه در حال حاضر ‌1950 نفر از شهروندان معلول تهراني از ون‌هاي ويژه معلولان استفاده مي‌كنند و به وسيله اين خودروها در سطح شهر رفت و آمد مي‌نمايند، تصريح كرد: تا آخر سال، 40 دستگاه ون جديد نيز به ناوگان موجود افزوده مي‌شود و خدمات‌رساني به اين عزيزان توسعه مي‌يابد.

وي در پايان با تأكيد بر‌ اين كه در صدد تقويت ناوگان حمل و نقل ويژه معلولان هستيم و در اين راستا 13 دستگاه ون مخصوص جابه‌جايي كودكان استثنايي را نيز به ناوگان اضافه كرده‌ايم، خاطرنشان كرد: البته انتظار مي‌رود متوليان مستقيم‌ امور معلولان عزيز نيز به موضوع ورود پيدا كرده و مديريت شهري را در كاهش مسائل و‌ مشكلات اين عزيزان حمايت نمايند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: