جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آذر 1393     
ثبت نام 4 هزار زائر کربلا جهت خدمات دهی در اربعین حسینی

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران ازثبت نام 4 هزار زائر کربلا جهت خدمات دهی به زائران اربعین حسینی و بدرقه کاروان‌های راهیان کربلا از جمعه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در تشریح ویژه برنامه‌های اربعین حسینی با بیان اینکه در 4 روز از جمعه تا یکشنبه بدرقه راهیان زائران کربلا در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود، افزود: شهروندان تهرانی می‌توانند در ساعت 10 صبح هر یک از روز‌های عنوان شده با حضور در میدان امام حسین (ع) در بدرقه کاروان‌های اعزام به کربلا که از شهرهای مختلف کشور از تهران عبور می کنند شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه مطابق هر سال در روز اربعین حسینی عزاداران امام حسینی(ع) از میدان امام حسین تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را پیاده روی خواهند کرد، افزود: شهرداری تهران امسال در مرز چزابه، مهران و شلمچه به ارائه خدماتی ویژه  زائران امام حسین (ع) خواهد پرداخت.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با عنوان اینکه 30 اتوبوس از مرزهای عنوان شده زائران امام حسین(ع) را از پایانه‌های مرزی به پایانه‌های اصلی منتقل خواهند کرد، گفت: استقرار آمبولانس جهت مواقع ضروری ونیز ایستگاه‌های صلواتی و اسکان‌های موقت و نیز توزیع بروشور ویژه این ایام از دیگر برنامه های شهرداری تهران به مناسبت اربعین حسینی (ع) است.

امرودی با اشاره به اینکه بر اساس توافقات به عمل آمده 2هزار کارگر شهری در این ایام سرویس دهی به زائران در کربلا برعهده خواهند داشت، تصریح کرد: تا کنون زائران 108 اتوبوس اعزام به کربلا از ویزای کار جهت ارائه خدمات در عراق در روز اربعین حسینی برخوردار شده است.

وی اعزام دارو با هماهنگی هلال احمر  و نیز 150 تخته بیمارستانی به عراق را یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران عنوان کرد و اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده تعدادی مبلغ نیز جهت برگزاری نماز جماعت زائران به کربلا اعزام خواهند شد.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تا کنون 2 هزار زائر کربلا و نیز 2 هزار طلاب در نخستین روز ثبت نام ارائه خدمت در کربلا جهت نظافت حرم حضرت امام حسین(ع) و نیز محل تجمع زائرین ثبت نام کرده‌اند افزود: هر چند ثبت نام 4 هزار نفر در یک روز رقم بسیار بالایی است اما باید در نظر داشت: با توجه به استقبال بی‌نظیر زائران کربلا این رقم در روزهای آتی به بیش از این مقدار نیز خواهد رسید.

امرودی تصریح کرد: شهرداری تهران هیچ نقشی در انتقال مشتاقان خدمت به امام حسین(ع) درکربلا ویژه اربعین حسینی نداشته و تنها فرآیند ثبت نام را برعهده خواهد داشت چرا که افراد اعزامی خود از زائران کربلا در این روز هستند.

وی با بیان اینکه مطابق پیش‌بینی‌های به عمل آمده و تمهیدات سازمان حج و زیارت جهت تسهیل در زیارت مشتاقان امام حسین (ع) زائران ایرانی امسال به 1.5 برابر سال گذشته یعنی بیش از یک و نیم میلیون نفر خواهند رسید، افزود: هرچند شهرداری تهران در انتقال زائران به عراق جز در مرزها از نقشی برخوردار نیست اما سرویس دهی به این افراد در زمان بازگشت در برنامه‌های این ایام پیش بینی شده است.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در پایان با عنوان اینکه چادرها و موکب‌هایی جهت پذیرایی زائران امام حسین(ع) در مرزها و نیز کربلا برپا خواهد شد، خاطر نشان کرد: پذیرایی از شهروندان و توزیع غذای نذری میان زائران از دیگر برنامه‌هایی است که توسط بسیج شهرداری تهران به انجام خواهد رسید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: