جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 فروردين 1397     
ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در مسیر تحول

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز: شرکت واحد اتوبوسرانی در طی 6 ماهه دوم سال 96 اقدامات متعددی انجام داده که از مهم ترین این اقدامات می توان به راه اندازی نرم افزار «آنالیز شبکه حمل و نقل اتوبوسرانی»، اشاره کرد.

 

در شش ماهه دوم سال 96 اتفاقات بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل شرکت واحد اتوبوسرانی رخ داد. راه اندازی خط اتوبوس برقی در خیابان 17 شهریور در مهر ماه سالجاری را می توان از جمله این اقدامات دانست.

 

به گفته پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، راه اندازی خط سرویس مدارس در منطقه چهار شهرداری و دوم، مهندسی مجدد برخی از خطوط را رویدادهایی عنوان کرده که برای نخستین بار در حوزه حمل و نقل اتوبوسرانی انجام شده است.

 

 از آنجایی که اتوبوس های فرسوده پایتخت، سهمی هرچند اندک در آلودگی هوا ایفا می کنند، شرکت واحد اتوبوسرانی با نصب 50 عدد فیلتر دوده و هم چنین انجام معاینه فنی و تست مخازن سی ان جی برای بیش از 95 درصد از اتوبوس های شرکت واحد، توانسته یک گام برای کمک به کاهش آلودگی هوا بردارد.

 

 آنالیز شبکه حمل و نقل اتوبوسرانی

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، راه اندازی نرم افزار «آنالیز شبکه حمل و نقل اتوبوسرانی» که می تواند تغییرات و تاثیرات خطوط در زمان افزایش، ادغام یا حذف شدن را نشان دهد، اقدام بسیار بزرگی در حوزه فعالیتش می داند که حتی چند کشور از جمله تعدادی از شهرهای کشور فرانسه، خواهان این نرم افزار تولیدی در حوزه اتوبوسرانی شده اند.

 

 او با بیان اینکه در حوزه اتوبوسرانی، مدیریت بحران را به صورت جدی دنبال کرده و برای موضوعات مربوط به آن برنامه ریزی مفصلی انجام داده ایم، گفت: بحث «اچ اس ای» یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه بهداشت و ایمنی کار است که از جمله اقدامات بسیار مهم ما به شمار می رود.

 

به گزارش تهرانی نیوز، «اچ اس ای» یکی از بخش ها یا اداراتی است که توسط سازمان های انتفاعی و غیرانتفاعی برای سلامتی و امنیت افراد و حفظ محیط زیست ایجاد می‌شود. هدف از تشکیل آن پیش‌گیری از حوادثی است که منجر به آسیب‌های جانی، محیط زیستی و مالی می‌شود. برای مثال از آتش سوزی، انفجار یا رهاسازی مواد شیمیایی مضر به محیط زیست باید پیش گیری شود. همچنین باید کارهایی برای کاهش صدمات ناشی از فعالیت شرکت ها و سازمان ها انجام شود.

 

 برنامه ریزی برای وارد کردن 500 دستگاه اتوبوس

 

از جمله دیگر اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی در شش ماهه گذشته، پیگیری برای نوسازی ناوگان در سال 97 و برنامه ریزی برای وارد کردن 500 دستگاه اتوبوس به چرخه نوسازی بود.

 

سنندجی در این باره می گوید: با توجه به اینکه به طور روزمره با حدود بیش از 3 میلیون نفر در حوزه اتوبوسرانی سر و کار داریم، هر تغییر و اقدامی نیاز به برنامه ریزی گسترده دارد که خوشبختانه در شش ماه دوم سال، شاهد این برنامه ها بودیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: