جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 اسفند 1396     
تهرانی نیوز از اعمال سحرگاهی قانون در پایتخت خبر می دهد:
«پاساژ امیرکبیر» به دلیل مسائل ایمنی پلمب شد

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز: صبح امروز و پس از بی‌توجهی به اخطارهای مکرر، پاساژ امیرکبیر با حکم مقام قضایی توسط نیروهای شهرداری تهران پلمپ شد.
 
 
صبح بیست و یکم اسفند هنوز سرد است اما این سرما باعث نشده است مسئولان شهری منطقه۱۲ ساعت پنج صبح برای اجرای حکم قضایی پلمپ پاساژ امیرکبیر در خیابان ایران حاضر نشوند.
 
 
چند اتومبیل ستاد مدیریت بحران، جرثقیل و وانت‌بار حمل داربست، ماشین‌های حاضر در موضعیت هستند و چند افسر نیروی انتظامی نیز امنیت عملیات پلمپ را برقرار می‌کنند. در انتهای کوچه مسجد حفره‌ای به عمق دست‌کم پنج متر دیده می‌شود که در نتیجهٔ نشست به‌وجود آمده است.
 
 
رأس ساعت پنج و چهل دقیقه جرثقیل در حال بستن ورودی پاساژ با بلوک‌های بتنی است، علیرضا ملک مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه۱۲ وضعیت را برای شهرنوشت توضیح می‌دهد: با توجه به نفوذ آب در زیرگذر امیرکبیر که خیابان ۱۷شهریور را به ۳راه امین‌حضور متصل می‌کند، همکارانم نسبت به بررسی فنی معضل اقدام کردند و مشخص شد که فاضلاب پاساژ امیرکبیر از طریق سپتیکی که در جانب پاساژ احداث شده به داخل زیرگذر نفوذ می‌کند.
 
 
ملک با تأکید بر این که این موارد در آذرماه امسال به صورت کتبی و با سیر مراحل قانونی ابلاغ شد اما هیچ اقدام اجرایی توسط ذینفعان پاساژ صورت نگرفت، می‌گوید: هفته گذشته یک حفاری اضطراری در کوچه مسجد واقع در ضلع شمالی پاساژ انجام شد و این حفاری اضطراری باعث به وجود آمدن یک نشست بزرگ در کوچه شد. مشخص شد این آبی که نفوذ می‌کرده، تمام کوچه و قسمتهای تحتانی املاک مجاور را نیز شسته و عبور کرده است.
 
 
ملک شهردار ناحیه۵ منطقه۱۲ ادامه می‌دهد: ذینفعان به اخطارهای قانونی هیچ توجه نداشتند و با توجه به این‌که اولویت شهردار منطقه۱۲ حراست از امنیت جانی و مالی شهروندان است، به‌صورت ویژه نسبت به اخذ حکم مقام محترم قضایی اقدام شد. این پاساژ امروز بسته شده است، تمامی راهکارهای قانونی اندیشیده شده تا شهرداری رأسا نسبت به رفع مشکل و ایمن‌سازی اقدام کند و این مجموعه تجاری بازگشایی شود.
 
مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه۱۲ در پاسخ به این سوال شهرنوشت که اولین قدم برای ایمن‌سازی این موقعیت چیست، گفت: اولین قدم تشخیص علت نشت آب به زیر معبر است تا با هدایت آب به مسیر فاضلاب شهری یا حفر چاه جذبی با عمق بیشتر مشکل حل شود که خطری متوجه هیچ‌کس نباشد.
 
 
با گذشتن عقربه‌های ساعت از شش و نیم، دیگر عملیات نیروهای شهرداری برای پلمپ پاساژ امیرکبیر به اتمام رسیده است. نگهبان ساختمان بنرهای اطلاعیه پلمپ ساختمان را مبهوت نگاه می‌کند. پاساژ امیرکبیر می‌توانست امروز هم مثل روزهای دیگر باز بماند و فعالیت کند، اما ذینفعان آن به اخطارهای شهرداری و سازمان آتش‌نشانی توجه نکردند.
 
 
ملک در پایان و پیش از ترک محل گفت که دستورالعمل‌های آتش‌نشانی برای ایمن‌سازی ساختمان به مسئولان پاساژ ابلاغ شده بود، اما انگار نه انگار!
 
 
شهر دارد کم‌کم بیدار می‌شود و رنگ آفتاب می‌گیرد و درست است که کسبه پاساژ امیرکبیر امروز حال خوبی نخواهند داشت، اما دست‌کم خاطر خیابان ایران آسوده است که دیگر اتفاق ناگواری در کمین اهالی آن نیست.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: