جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 اسفند 1396     
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:
همیشه ارزان کردن حمل و نقل به نفع مردم نیست

 به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز: محسن پورسیدآقایی در مورد افزایش نرخ بلیط مترو در سال آینده و بازتاب آن در میان مردم گفت: این حرف من به تنهایی نیست مترو مشکلات بسیاری دارد و با انباشت طلب‌های که از دولت دارد یکی از راه حل‌ها افزایش نرخ بلیط مترو تشخیص داده شده است.

 
وی ادامه داد: شورای شهر هم از مشکلات مترو باخبر است و می توانست این گرانی بلیط را تصویب نکند اما کرد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: قیمت تمام شده بلیت در سال آینده به نحوی است که براساس قانون یک سوم آن را باید دولت، یک سوم را مردم و یک سوم را شهرداری بدهد که دولت یک سوم خود را علی‌رغم اینکه فکر می‌کردیم با تغییر شهرداری و مدیریت شهری ارائه بدهد تا این تاریخ نداده و عملا پرداخت دو سوم بلیت مترو به گردن شهرداری است.
 
وی ادامه داد: همیشه ارزان کردن حمل و نقل به نفع مردم نیست چراکه در نهایت دود آن به چشم مردم می‌رود.
 
پورسیدآقایی تصریح کرد: بودجه معاونت حمل و نقل 6 هزار میلیارد تومان است که بیش از نیمی از آن یعنی 57 درصد هزینه مترو، 12 درصد هزینه بهره‌برداری از آن، 20 درصد هزینه اتوبوسرانی و مابقی در سایر نقاط تخصیص می‌شود. در واقع 70 درصد اعتبارات در بخش مترو هزینه می‌شوند.
 
معاون شهردار تهران گفت: آمار پرداخت بدهی دولت به مترو بسیار ناچیز بوده و تا به امروز یک بار 48 میلیارد و بار دیگر 29 میلیارد تومان پرداخت شده است که البته هیچ کدام از این پرداختی‌ها به صورت نقدی نبوده و تا امروز از دولت در زمینه یارانه بلیط مترو، اتوبوس و سایر موارد هیچ پول نقدی دریافت نکرده‌ایم.   



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: