جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 اسفند 1396     
تاوانی که امروز مصرف کنندگان خودروهای داخلی می پردازند:
تعرفه های بی حساب سدی در برابر تولید رقابتی در صنعت خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است: تا هنگامی که توانمندی خودروسازان ارتقاء نیابد امکان رقابت پذیری در این صنعت فراهم نخواهد داشت.
 
محمدرضا منصوری با اشاره به سه گزینه مهم در ایجاد رقابت پذیری در صنعت خودرو اظهار داشت : تکنولوژی روز، توانمندی سازی مدیریت و نیروی انسانی متخصص سه اصل مهم برای ارتقاء رقابت و رسیدن به استانداردهای روز جهانی است این در حالی که همچنان در جریان تولید خودرو در ایران بسیاری از استانداردها روز دنیا اعمال نمی شود.
 
وی همچنین نظام تعرفه ای موجود را مانعی جهت رقابت پذیری صنعت خودرو ایران دانست و گفت : با وجود تعرفه های بالا و از سویی عرضه خودروهایی با قیمت بالا بدون هیچ گونه فشاری بر خودروسازان داخلی، بی شک صنعت خودرو رقابتی نخواهد شد.
 
به گفته وی با شرایط کنونی تعرفه ای نمی توان به صنعت خودروی رقابتی دست یافت.
 
وی خاطر نشان کرد : متاسفانه وجود تعرفه های بالا و بی حساب در صنعت خودرو عاملی جهت مشکلات موجود و عدم دستیابی به موفقیت در خودروسازی ایران شده است.
 
نماینده ساوه و زرندیه در مجلس دهم افزود : با ادامه وضعیت موجود قطعا نمی توان انتظار داشت که صنعت خودروسازی در ایران بر مدار درستی حرکت کند مگر اینکه تغییر و تحول اساسی در این بخش صورت گیرد.
 
منصوری اظهار داشت : تنها راه حل مشکلات موجود در رقابتی شده صنعت خودرو علاوه بر کاهش تدریجی تعرفه ها، ورود سرمایه گذار خارجی و همکاری مشترک با برند های معتبر جهانی است.
 
وی گفت : با ورود سرمایه گذار و رقابتی شده تولید و قیمت در خودروسازی کشور ، مسلما چرخ توسعه این صنعت به حرکت در خواهد آمد.
 
وی همچنین بخشی از عدم دستیابی به رقابت پذیری در تولید را ناشی از عدم اجرای اصل 44 قانون اساسی دانست و تاکید کرد : امروز بخش مهمی از مسائل موجود در صنعت خودرو به عدم اجرای درست اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی واقعی در این صنعت باز می گردد.
 
وی با تاکید بر خروج از جریان خصولتی ها و واگذاری واقعی خودروسازان به بخش خصوصی واقعی ،افزود : متاسفانه امروز مصرف کننده داخلی با استفاده از خودروهای کم کیفیت و غیر رقابتی ،تاوان انحصار و سوء مدیریتی های گذشته در صنعت خودرو را می دهد .



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: