جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 اسفند 1396     
طرح ترافیک به نقطه پایان رسید

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز:حال پس از گذشت حدودا دو هفته، روز گذشته عیسی فرهادی، فرماندار تهران از اصلاح تمامی ایرادات وارده به طرح جدید ترافیک و اجرای آن از ابتدای سال 97 خبر داد.
 
 
 
آن طور که فرهادی گفته است، «طرح ترافیک 97 چندی قبل در کمیته انطباق فرمانداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و پس از وارد شدن پنج ایراد به آن، به شورای شهر تهران بازگردانده شد. شورای شهر هفته گذشته ایرادات کمیته انطباق فرمانداری را مورد بحث و بررسی قرار داد که در نهایت تمامی پنج ایراد اصلاح شد.»
 
 
 
آمادگی پلیس برای اجرای طرح
 
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت یکی از افرادی بود که طرح جدید ترافیک را عاری از نقد نمی دانست و ایراداتی به آن وارد کرده بود. او که پیشتر گفته بود «طرحی که در حال حاضر هم اجرا می‌شود کم نقد نیست، اما برای طرح جدید باید بستر‌ها فراهم باشد». روز گذشته و پس از طی کردن فراز و نشیب های طرح جدید ترافیک، عنوان کرد: «یکی، دو روز گذشته به ما اطلاع دادند که دوربین‌ها را در خروجی ‌های طرح ترافیک کار گذاشته اند. البته هنوز این دوربین‌ها به ما تحویل داده نشده و قرار است پس از تحویل گرفتن آنها را آزمایش کنیم.»
 
 
 
او همچنین اعلام کرد که «برای اجرای طرح جدید ترافیک آمادگی داشته و می توان آن را اجرایی کرد و در صورتی که زمان و نحوه اجرای این طرح قطعی شود، اطلاع رسانی خواهند کرد.»
 
 
 
هنوز به صورت رسمی نامه ای دریافت نکرده ایم
 
علی پیرحسین لو، مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ، درباره خبر تایید طرح جدید ترافیک از سوی فرمانداری تهران، اظهار کرد: «هنوز در این باره نامه ای به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است.»
 
 
 
او ادامه داد: «نامه رسمی تایید رفع ایرادات و اجرای طرح جدید ترافیک، باید ابتدا به دست شورا رسیده و سپس به ما ابلاغ شود.»
 
 
 
مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد: «ایراداتی که به این طرح گرفته بودند، اصلاح شده و اعمال خواهد شد.»
 
 
 
او درباره تخفیف 90 درصدی نرخ عوارض تردد در طرح برای،گفت: «هرچیزی که مصوبه شورای شهر تهران باشد، شهرداری ملزم به اجرای آن خواهد شد.»
 
 
 
پیرحسین لو تاکید کرد: «در شکل اجرا نیز تلاش می کنیم ساز و کاری وجود داشته باشد که مانند همه جنبه های طرح ترافیک که تلاش کرده ایم نسبت به سال های گذشته ضابطه مند شود، این جنبه نیز ضابطه مند شده و همه به صورت شفاف بدانند که مجوزها بر چه مبنایی تخصیص پیدا می کند.»
 
 
 
به نظر می رسد طرح جدید ترافیک که از ابتدا با مخالفت های زیادی همراه بود، در نهایت از 15 فروردین اجرا خواهد شد. هرچند این طرح در میانه راه تغییرات زیادی با آنچه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهاد داده بود پیدا کرد، اما باید دید ایرادات وارده به چه نحوی تغییر یافته و به چه شکلی اعمال خواهد شد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: