جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 اسفند 1396     
در آئین غرس نهال در منطقه20 انجام شد
کودکان کار منطقه 20 "درخت امید" کاشتند

به گزارش گروه مناطق 22 گانه تهرانی نیوز: بوستان سرو منطقه 20 در روز امید، با مشارکت هزار شهروند و با حضور امام جمعه شهرری، رئیس محیط زیست شهرداری تهران، مدیرکل بنیاد شهید استان تهران، شهردار منطقه و دیگر مدیران شهری نهال کاری شد. 
 
حجت الاسلام و المسلمین علی شاهچراغی ضمن کاشت یک نهال سرو در این مراسم آئینی گفت: توسعه فضای سبز و بوستان ها در این منطقه که از لحاظ آلودگی هوا جزء مناطق آلوده است بسیار مورد توجه است که بایستی مورد اهتمام همه قرار بگیرد.
 
شاهچراغی با اشاره به برکات معنوی کاشت درخت، افزود: در سال های اخیر رسیدگی به مناطق جنوبی تهران به خوبی انجام شده است و شاهد تحولات اثرگذار در پهنه جنوبی شهر تهران بوده ایم.
 
سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 نیز به کاشت 103 هزار نهال در طرح نهضت درختکاری اشاره کرد و گفت: توسعه فضای سبز از مهمترین اولویت های مدیریت شهری است و در حال حاضر منطقه 20 دارای 2 هزار و 420 هکتار فضای سبز است.
 
سرانه فضای سبز منطقه 20 به بیش از 20 مترمربع می رسد
 
صفوی سرانه فضای سبز منطقه 20 را 19 مترمربع برشمرد و افزود: با تکمیل بوستان های مسلمی، گیاهان دارویی، گیاهشناسی، زیتون، فاز 2 توسکا، بانوان، خانواده و دوستدار کودک مساحتی بالغ بر 30 هکتار فضای سبز به بوستان های این منطقه افزوده می شود.
 
وی با اشاره به اینکه در سال 97 به سرانه 22 مترمربع می رسیم، گفت: در خصوص تملک و احیای باغ ها نیز طرح های خوبی در جریان است که باغ های مسلمی، قوام و دیلمان تملک شده و باغ های معین، اناری و ظهیر نیز در دستور کار است.
 
صفوی به وجود عرصه های جنگل کاری کمربند سبز پهنه جنوب تهران نیز اشاره کرد و افزود: با احتساب این عرصه ها، سرانه فضای سبز منطقه 20 به 58 مترمربع می رسد که تبدیل این فضاها به موقعیت های تفرجگاهی از دیگر برنامه های مدیریت شهری است.
 
وی مشارکت شهروندان در کاشت و نگهداشت فضاهای موجود بسیار مهم برشمرد و گفت: ویژه برنامه های هفته منابع طبیعی و مجموعه اقداماتی که در طرح نهضت درختکاری از ابتدای دی آغاز شده است با محوریت جلب مشارکت شهروندان برنامه ریزی و اجرا شد تا با تکیه بر مشارکت مردمی، فعالیت ها اثرگذارتر شود.
 
 
 
کودکان کار منطقه 20 درخت امید کاشتند
 
شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه با اجرای طرح کارناوال درختکاری از 12 اسفند، قطعاتی مختلفی با عناوین درختان دانش، ایثار، فرهنگ و هنر و تدبیر نهال کاری شده است،  ادامه داد: بوستان سرو نیز به قطعات مختلفی نظیر ائمه جماعات، مدیران، شهروندان، خانواده معظم شهدا، کودکان کار و دانش آموزان تقسیم بندی شد و شاهد مشارکت تمامی اقشار بودیم.
 
بر اساس این گزارش شهردار منطقه 20 با حضور در قطعه کودکان کار، این کودکان را در کاشت نهال در روزی که به عنوان "درخت امید" نامیده شده است، همراهی کردند.
 
مراسم آئینی غرس نهال منطقه 20 در بوستان سرو در مساحتی به متراژ یک هکتار و با کاشت یک هزار نهال و مشارکت ائمه جماعات، دانش آموزان، کودکان کار، خبرنگاران، خانواده معظم شهدا، مدیران شهرری، شهروندان با حضور امام جمعه شهرری، شهردار منطقه 20، رئیس محیط زیست و توسعه شهرداری تهران، مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان تهران، رئیس بنیاد شهید شهرری، امام جمعه قلعه نو انجام شد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: