جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آذر 1393     
دمنوش و نان مخصوص روزهای آلوده هوا

ایسنا: یک متخصص طب سنتی گفت: مردم در روزهایی که آلودگی هوا زیاد است از خوردن غذاهای چرب خودداری کنند.

جلال کریمی اظهارکرد: با توجه به این‌که آلودگی هوا در فصول سرد سال بیشتر می‌شود باید به نکاتی توجه کرد که این آلودگی کمترین آسیب را به سلامتمان وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهایی که آلودگی هوا به مرحله جدی و خطرناک می‌رسد در کنار مواردی چون عدم خروج از منزل باید به نکات دیگری هم توجه کرد که از میان آنها می‌توان به داشتن تغذیه مناسب اشاره کرد.

کریمی ادامه داد: نوشیدن دم نوش و آب فراوان می‌تواند تا حد زیادی از آثار ناشی از تنفس هوای آلوده بکاهد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: در روزهایی که آلودگی هوا بسیار زیاد است، از غذاهای چرب به‌خصوص چربی‌های جامد حیوانی و گیاهی استفاده نکنید که مصرف چنین غذاهایی فقط باعث تشدید کاهش توان بدنی و ذهنی شما در طول روز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در شرایط آلودگی هوا، نوشیدن زیاد آب به کلیه‌ها کمک می‌کند تا املاح اضافی از بدن خارج شود و ذرات آلودگی مدت کمتری در بدن باقی بماند.

کریمی تصریح کرد: در مواقعی که هوا آلوده است می‌توان برای دفع آثار سوء آن برخی از دمنوش‌های طب سنتی را مصرف کرد مثلاً دمنوش آویشن از بروز مشکلات تنفسی و آسم جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: می‌توان مقداری برگ آویشن و لیمو عمانی را در آب جوشانید و با کمی عسل و نبات مصرف کرد.

این متخصص طب سنتی افزود: همچنین نوشیدن دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب نیز توصیه می‌شود؛ چراکه این دمنوش آرامبخش است و از بروز گرفتگی عروق قلب در هوای آلوده پیشگیری می‌کند.

وی گفت: در هوای آلوده مصرف میوه‌هایی مانند لیموشیرین، نارنگی، پرتقال، انار، انبه، سیب، طالبی و کیوی توصیه می‌شود.

وی ابرازکرد: در روزهایی که هوا آلوده است مصرف نان‌های سبوس‌دار مثل نان سنگک و نان جو می‌تواند جذب مواد سمی در بدن را تا حدود زیادی کاهش دهد بنابراین مردم مصرف نان‌های سبوس‌دار را در این شرایط فراموش نکنند.

کریمی در پایان گفت: در روزهای آلودگی هوا نباید از وانتی‌هایی که میوه و سبزیجات تازه را در کنار خیابان‌ها می‌فروشند یا مغازه‌هایی که سبزیجات خود را بیرون از مغازه و در مسیر عبور خودروها می‌گذارند، میوه و سبزی خریداری نمود؛ چراکه این میوه‌ها مقداری از آلودگی هوا را به خود جذب کرده‌اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: