جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 اسفند 1396     
اختلال در تلگرام در بسیاری از نقاط ایران

 گزارش های بسیاری از نقاط مختلف کشور به دست رسیده است که نشان می دهد دسترسی کاربران ایرانی به پیام رسان تلگرام مختل شده است و این موضوع به احتمال زیاد به این زودی ها بر طرف نخواهد شد.

 
به گزارش «تابناک»، پیام رسان تلگرام با میلیون ها کاربری که در ایران دارد، دقایقی پیش مختل شد و دسترسی کاربران ایرانی به این پیام رسان حتی با فیلتر شکن نیز ممکن نیست.
 
دور روز پیش  رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفته بود: مدیران شرکت‌ها و سیستم‌های خارجی از جمله مدیر تلگرام در بسیاری از موارد با ایران همکاری سازنده‌ای دارند اما همه این مدیران به دلیل سیاست‌های آمریکا در خصوص همکاری با ایران تحت فشار هستند.
 
سید ابوالحسن فیروزآبادی در واکنش به تحریم شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی و ایجاد اختلال در جریان آزاد اطلاعات از سوی آمریکایی‌ها اظهار کرد: آمریکا با تحریم شورا و مرکز فضای مجازی سفسطه کرده و قصد داشته تا بر روی سیستم‌ها و پیام رسان‌های خارجی فشار ایجاد کند تا با جمهوری اسلامی ایران مذاکره‌ و همکاری نداشته باشند که همه این تلاش‌ها در راستای ایجاد محدودیت برای حضور پرشور و سالم ملت ایران در فضای مجازی است تا در نهایت فضای مجازی کشور با فساد و شایعات مسموم شود.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی درباره میزان سهم ایران در بازار پیام رسان‌ها گفت: در حال حاضر پیام رسان‌های بومی ۱۳ میلیون کاربر دارند. وی تاکید کرد: شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای را برای حمایت از پیام رسان‌های داخلی در دستور کار دارد که بنابر آن وزارت ارتباطات به عنوان مجری، وام پنج میلیارد تومانی به پیام رسان‌های بومی اعطا می‌کند.
 
در همین رابطه اطلاعاتی به دست آمده که البته «تابناک»، به تنهایی قادر به تأیید آنها نیست اما حکایت از این دارد که روز گذشته در ساختمان وزارت کشور جلسه ای برگزار شده است و در آن جمع بندی این بوده است که ضمن حمایت از پیام رسان های ایرانی، محدودیت هایی برای پیام رسان های خارجی ایجاد شود.
 
گفته می شود برخی مدیران این بخش ضمن برگزاری جلسه با چهره های شاخص فضای مجازی، برنامه دارند که در تعطیلات نوروزی پیام رسانی جدید و داخلی را رونمایی کنند و کاربران ایرانی را تشویق کنند که از این فضاهای داخلی استفاده کنند.
 
گفتنی است: تلگرام در توئیتر خود این اختلال را مربوط به اشکالات سخت افزاری در اروپا و خاورمیانه عنوان کرده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: