جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 اسفند 1396     
تنها راه نجات صنعت خودرو کشور بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با لزوم توسعه سهم بخش خصوصی در صنعت خودرو گفت : امروز همه بر این باورند که تنها راه نجات صنعت خودرو کشور بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی است. 
 
علی گلمرادی اظهار داشت: در صورتی بخش خصوصی موجب پیشرفت صنعت خودرو داخلی می شود که دارای دانش، مهارت و توانمندی های مالی کافی باشد.
 
وی گفت : متاسفانه خصوصی سازی به معنای واقعی در صنعت خودرو ایران وجود ندارد و در کلیه موضوعات بیشتر شعارگرا هستیم تا عملگرا و این موجب شده که صنعت خودرو بدون برنامه و بدون پشتوانه منطقی حرکت کند.
 
وی عدم به کارگیری بخش خصوصی توانمند را به جهت وجود برخی روابط و از طرفی عدم اعمال قانون و نظارت بر اجرای بخش خصوصی در صنعت خودرو دانست و گفت : متاسفانه مسئولین اجرایی کشور بیشترین رایزنی و ارتباط را در این جریان دارند و این مسلما در کاهش عملکرد صنعت خودرو نقش مخربی دارد.
 
نماینده مردم بندر ماهشهر، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : صنعت خودروی ایران نسبت به کشورهای دیگر مانند کره جنوبی از پیشینه بیشتری برخوردار است؛ اما متاسفانه امروزه به دلیل برخی ضعف ها در صنعت خودرو داخلی شاهد ورود خودروهای کره ای به کشور و استقبال خریداران از این خودروها هستیم.
 
گلمردای گفت : تنها عاملی که موجب شده مردم اشتیاق بیشتری به خرید خودروهای خارجی نسبت به خودروهای داخلی داشته باشند؛ سوء مدیریت و عدم استفاده از ظرفیت های تخصصی در صنعت خودرو داخلی است .
 
وی تصریح کرد: متاسفانه تداخل سیاست با موضوعات اجرای کشور موجب کاهش عملکرد صنعت خودرو و تاثیر مخرب بر این حوزه از صنعت شده است.
 
این عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت : لازم است که سهم بخش خصوصی در کلیه عرصه ها به خصوص صنعت خودرو افزایش یابد ؛ اما در صورتی به یک نتیجه مطلوب دست خواهیم یافت که راهکارها و توانمندی های بخش خصوصی بهترین باشد.
 
گلمرادی در پایان اظهار داشت : برای حل مسائل و مشکلات کشور در تمامی عرصه های صنعتی و اقتصادی کشور لازم است که رویکرهای متفاوتی را در پیش گیریم ، در غیر این صورت این وضع ادامه خواهد یافت
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: