جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 اسفند 1396     
شهرداری در خیابان ولیعصر(عج) نهال چنار تهرانی بکارد

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز : یک بوم شناس و فعال محیط زیست با اشاره به اینکه نهال چنارهایی که در گذشته در ولیعصر کاشته شد به دلیل حمل نادرست سبز نشد، به شهرداری پیشنهاد کرد تا در این خیابان نهال تهرانی بکارد.

 
اسماعیل کهرم با اشاره به برخی تصورات غلط مبنی بر اینکه درخت چنار برای همیشه زنده می ماند، گفت: این اشتباه در مورد درختان کاج و سرو باغ فین کاشان هم وجود داشت و هیچگاه در کنار آن‌ها درخت های جوان کاشته نشد؛ بطوری که در حال حاضر شاهد وضع اسف‌بار درختان در این مکان هستیم.
 
 
وی افزود: همین تصور در مورد درختان خیابان ولیعصر نیز وجود دارد، بطوری که در دهه های اخیر هیچگاه نهال جوانی در کنار چنارهای این خیابان کاشته نشد تا اینکه وضعیت درختان به اینجا رسید.
 
 
این فعال محیط زیست با تاکید بر اینکه شهرداری در مورد قطع برخی درختان خشک شده خیابان ولیعصر درست عمل کرده است، گفت: وزن برخی از این درخت ها به ۶تن می‌رسد و خطر سقوط دارد که درصورت عدم قطع، باعث بروز فاجعه خواهد شد.
 
 وی با اشاره به اشتباهات مدیریت شهری در دوره‌های گذشته اظهار کرد: احداث خط مترو در زیر خیابان ولیعصر باعث شد ریشه بسیاری از این درختان که تا پیش از آن در آب های زیرزمینی ریشه داشتند، از بین بروند. از طرفی سنگ فرش کف جوی های خیابان ولیعصر نیز مانع از نفوذ آب به ریشه‌های درختان شد. 
 
کهرم توصیه کرد: سنگفرش های خیابان ولیعصر باید به صورت اولیه باز گردند تا ۱۵ درصد از آب این جوی ها به ریشه این درختان برسد.
 
وی در مورد کاشت درختان جوان در کنار چنار های خیابان ولیعصر نیز گفت: چند سال پیش درختان جوانی را از تبریز به تهران آوردند که به دلیل حمل و نقل نادرست ریشه این نهال ها در  مجاورت باد، آسیب دید و هیچگاه سبز نشد.
 
 این کارشناس محیط زیست با تقدیر از عملیات احیای چنارهای خیابان ولیعصر(عج) به مدیران شهرداری تهران توصیه کرد: باید در کنار درختان چنار ولیعصر از نهال های چنار تهرانی با بن یک تا دو سال کاشته شود تا این نهال ها با شرایط محیطی خیابان سازگار شده و وضعیت درختان این خیابان به مرور احیا شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: