جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 بهمن 1396     
تکلیف تعرفه واردات خودرو یک بار برای همیشه روشن می شود

  

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز: عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از طرح دو فوریتی کمیسیون اصل 90 در خصوص تعرفه واردات خودرو خبر داد و گفت : این طرح دو فوریتی شامل مواردی چون کاهش تعرفه خودروها به 55 درصد ، کاهش سالیانه 5 تا 10 درصدی تعرفه خودروهای وارداتی ، حذف عوارض واردات خودروهای هیبریدی و همچنین حذف عوارض خودروهای غیر هیبریدی اما با سوخت یورو 5 و 6 می شود.

بهرام پارسایی اظهار داشت : در سال جاری تعرفه واردات خودرو بین 15 تا 61 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است به طوری که تغییر نرخ تعرفه ها و عدم ثبات در این بخش ، موجب گردید تا کمیسیون اصل 90 طرح دو فوریتی ضوابط حقوق ورودی خودروها و ساماندهی بازار خودروهای وارداتی را ارائه نماید که با استقبال بالای نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

وی افزود : اجرای این طرح دو فوریتی موجب افزایش کیفیت خودروهای داخلی ، افزایش خدمات پس از فروش و کاهش قیمت خودرو گردیده ضمن اینکه کلیه منافع آن برای عموم مردم خواهد بود.

وی همچنین در خصوص افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی گفت : ظاهرا تعرفه خودروهای هیبریدی با 20 درصد کاهش روبه رو شده است؛ با این وجود کلیه اعضای کمیسیون اصل 90 و دیگر کمیسیون ها پیگیری های لازم را جهت کاهش تعرفه خودروهای وارداتی انجام خواهند داد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد : افزایش تعرفه های خودروهای هیبریدی یک عمل غیرکارشناسی بوده است ضمن اینکه در این میان افرادی با ارائه اطلاعات نادرست به ریاست جمهوری و دیگر مسئولین از ورود خودروهای هیبریدی به کشور ممانعت به عمل آورده اند که نتیجه آن وضعیت فعلی کشور است .

بهرام پارسایی افزود : امید است با اجرای طرح دوفوریتی کمیسیون اصل 90 یکبار برای همیشه تکلیف تعرفه واردات خودرو برای مردم مشخص شود.

وی در ادامه به ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین پرداخت و گفت : امروزه آلودگی هوا به یک معضل تبدیل شده و قطعا فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای در این آلودگی تاثیر گذار بوده است.

وی تاکید کرد : در قانون هوای پاک، کاهش آلودگی هوا بواسطه مدیریت کیفیت خودروها را ذکر کرده است ، طبق آمار به دست آمده 80 درصد از آلودگی هوا به دلیل ضعف در صنعت خودرو داخلی است که موجب شده سالیانه بالغ بر 17 هزار کشته و 330 هزار مصدوم داشته باشیم و قطعا این یک چالش بزرگ در جامعه است .

وی گفت : وزارتخانه ها و ارگان دولتی هر کدام وظایف و مسئولیت هایی را بر عهده دارند، اما متاسفانه در اجرای این وظایف کوتاهی شده و اقدامات لازم جهت کاهش آلودگی هوا صورت نگرفته است .

نماینده شیراز در مجلس دهم با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر کاهش فعالیت و تعطیلی برخی ادارات و مدارس در کشور گفت : تنها راه برون رفت از این وضعیت آلودگی هوا ، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با خودروهای پاک است.

پارسایی افزود : البته در همین راستا لازم است که صنعت خودرو با مشارکت دیگر سرمایه گذاران اقدام به تولید خودروهای پیشرفته با فناوری و تکنولوژِی جدید نمایند هر چند این موضوع نیز نیازمند وجود زیرساخت هایی است که باید از سوی دولت ایجاد شود.

وی افزود: این مشارکت موجب اشتغالزایی ، ارزآوری از طریق صادرات خواهد شد، و از طرفی تولید خودروهایی با کیفیت بالا قطعا موجب افزایش امنیت مردم می شود.

خبرنگار: محمد حسن ابراهیم پور کندبن

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: