جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 بهمن 1396     
كاهش ٧٠ درصدي ترافيك صبحگاهي پايتخت

 

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز:معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اجراي محدوديت تردد زوج و فرد از درب منازل طي چند روز گذشته، از كاهش ٧٠ درصدي ترافيك صبحگاه معابر بزرگراهي پايتخت خبر داد.

 

 "محسن پورسيدآقايي تصریح کرد: اعلام محدوديت تردد زوج و فرد از درب منازل طي روزهاي گذشته، شاهد كاهش ٧٠ درصدي ترافيك صبحگاه و در عين حال كاهش ٣٥ درصدي ترافيك عصرگاه معابر بزرگراهي و محورهاي با ترافيك سنگين بوده ايم.

 

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در ادامه از كاهش ١٠درصدي ورود خودروها به محدوده ي زوج و فرد در روزهاي اجراي طرح سراسري زوج و فرداز درب منازل خبر داد و اظهارداشت: مقايسات صورت گرفته در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه (١٧و ١٨ بهمن ماه) به نسبت سه شنبه و چهارشنبه ( ٣و ٤ بهمن ماه ) صورت گرفته است .

 

وي با اشاره به استفاده بيشتر شهروندان از حمل و نقل عمومي تصريح كرد:طي اين ايام ميانگين جابه جايي مسافر با استفاده از مترو ١٥ درصد افزايش يافته است اين در حاليست به واسطه تعطيلي مدارس در همه مقاطع تحصيلي و كاهش تردد جمعيت آموزشي شهر تهران، جابه جايي مسافر با استفاده از اتوبوس و تعداد سفرهاي صورت گرفته با تاكسي در شهر تهران با كاهش ١٠ درصدي مواجهه بوده است.

 

معاون شهردار تهران بر همكاري و تعامل شهروندان در استفاده از حمل و نقل عمومي بويژه مترو به عنوان مد حمل و نقلي پاك و ايمن طي روزهاي آلوده هواي تهران تاكيد كرد و گفت: بطور حتم اقدامات سلبي و بازدارننده راهكار اصلي كاهش آلودگي هوا نبوده اما در شرايطي كه  تهران در برخي روزها بدترين شرايط خود را سپري ميكند، با ارتقا كيفيت خدمات رساني در ناوگان عمومي شهر به عنوان يك ارگان خدماتي و از سوي ديگر با همكاري شهروندان عزيز و شريف تهران در اجراي تدابير اتخاذ شده به منظور برون رفت از شرايط اضطرار تلاش خواهيم كرد.

 

پورسيدآقايي در ادامه با بيان اينكه اولویت ما به منظور مدیریت ترافیک پایتخت توسعه مترو خواهد بود، اظهارکرد: توسعه ناوگان حمل ونقل ریلی و کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو در اولویت قراردارد.

 

 

به گفته معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران، استفاده از حمل و نقل عمومی از ارکان مهم کاهش ترافيك و آلودگي هوا به شمار می رود که توجه ویژه مردم را نيز می طلبد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: