جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 آذر 1393     
ضرورت ایجاد مدیریت یکپارچه برای مواجهه با آسیب های اجتماعی

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ،معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طی سخنانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر در شهرداری تهران خدمات متعددی به بی خانمان ها ارائه می شود،از جمع آوری و نگهداری شبانه روزی تا خدمات گرمخانه ای و ارایه خدمات به کودکان در معرض آسیب و همچنین پیشگیری، آموزش، غربالگری، مددکاری اجتماعی و شناسایی نقاط بی دفاع شهری از دیگر مواردی است که از سوی شهرداری تهران انجام می شود.

به گفته حجت الاسلام میثم امرودی به طور متوسط در سال 91 حدود 50 هزار نفر و در سال 92 حدود 52 هزار نفر در مراکز شهرداری تهران نگهداری شده که البته این رقم در شب های زمستان سال 92 به 300 هزار نفر هم رسیده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: هم اکنون 16مرکز از سوی شهرداری تهران آماده شده است و این اطمینان را می دهیم که در زمستان امسال مشکل زیادی نداشته باشیم و تمامی این مراکز را تجهیز کنیم.

وی با بیان اینکه 70 درصد از اعتبارات سازمان رفاه شهرداری تهران صرف حوزه آسیب های اجتماعی می شود، گفت: ضروری است از همکاری سازمان های مردم نهاد استفاده کنیم. همچنین باید توجه داشت که مسیر برای صدور مجوز طولانی است چرا که بعضی از نقاط تعریف قانونی نشده است و افرادی که می خواهند برای نگهداری اقدام کنند قادر نیستند زیرا این اقدام در تعاریف سازمان بهزیستی وجود ندارد.

امرودی ابراز امیدواری کرد که تفاهم همکاری سازمان بهزیستی و شهرداری تهران سریع تر تدوین شود و گفت: نبود ساختار پاسخگو در بهزیستی به صورت شبانه روزی از دیگر مشکلات موجود است. چراکه بسیاری از کارهای ما بعد از ساعات اداری است و از این رو ارتباطات باید 24 ساعته باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به بلاتکلیفی کودکان معتاد، از ایجاد تاخیر و طولانی شدن پذیرش مددجویان دارای احکام قضایی انتقاد کرد.

وی افزود: عدم تحویل گیری کودکان زیر هفت سال از دیگر مشکلات است. همچنین عدم پذیرش افراد تحت پوشش بهزیستی در مجموعه ما از دیگر موارد است چرا که به این ترتیب آسیب ایجاد می شود.

امرودی بر ضرورت توجه به پرداخت یارانه بعضی گروه های هدف تاکید کرد و گفت: برخی از این افراد شناسنامه ندارند. این در حالی است که آن ها مستحق ترین افراد برای دریافت یارانه هستند اما از این امکان محروم هستند. این موضوع از وظایف دولت است که باید انجام شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه بر مدیریت یکپارچه برای مواجه با آسیب های اجتماعی تاکید و بیان کرد: مقدمات تشکیل یک قرارگاه برای فوریت خدمات اجتماعی را دربرنامه داریم تا بتوانیم به صورت یکپارچه عمل کنیم. اگر مدیریت یکپارچه اعمال شود می توانیم این معضل را در فاصله شش ماه حل کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: