جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 بهمن 1396     
رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت:
پردیسان مهمترین "اکوپارک" تهران می شود

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز:  رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: مهم‌ترین پروژه اکوپارک براساس آخرین استانداردها در پارک پردیسان اجرا می شود.

 

 صدرالدین علیپور، با اشاره به اینکه افزایش اکو پارک‌ها در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، گفت: این رویکرد با لحاظ استاندارد ها و به تناسب پتانسیل هر پارک و بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی خورشیدی دنبال می شود.

 

 وی با اشاره به اینکه برخی از پارک های بزرگ پتانسیل تبدیل شدن به اکوپارک را دارند، اظهارکرد: پارک چیتگر پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به اکوپارک را دارد و با برنامه ریزی های درست باعث کاهش هزینه ها و مصرف انرژی خواهد شد.

 

 رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به مولفه های اکوپارک، گفت: در اجرای اکوپارک تنها انرژی خورشیدی مد نظر نیست، بلکه استفاده از مکانیزم های کاهش مصرف انرژی و آبیاری هوشمند نیز حائز اهمیت است.

 

  وی با بیان اینکه در گذشته در برخی از پارک ها به نام اکوپارک اقدامات صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه این پارک ها به لحاظ فنی شاخص‌های اکوپارک را ندارد؛ بنابراین به دنبال بازنگری در این مجموعه ها هستیم و در سال آینده ۸ پارک را که پتانسیل اولیه اکوپارک را دارند تکمیل خواهند شد.

 

  علیپور با تاکید بر اینکه مجموعه پارک پردیسان به‌عنوان مهم‌ترین پروژه در مورد اکوپارک مطرح است، تصریح کرد: این مجموعه با آخرین استانداردهای پارک طبیعت و آیتم‌های اکو پارک با لحاظ تاثیرات آموزشی، پژوهشی و معرفی گونه‌های شهر تهران، اجرا خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: