جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 بهمن 1396     
آنچه که جریان داخلی سازی در صنعت خودرو را زیر سوال می برد ؟!

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است هرگونه وابستگی خودروسازان به نرخ ارز تلاش در زمینه داخلی سازی و تولید در صنعت خودرو را زیر سوال می برد.

 

داریوش اسماعیلی با توجه به نقش نوسانات ارزی بر وضعیت کنونی صنعت خودرو ، اظهار داشت : در صورت وابستگی بالای ارزی، هر تغییر و شوک ارزی ، بازار تولید و قیمت خودرو متاثر خواهد کرد.

 

وی با توجه تلاش برای توسعه داخلی سازی خودروها ، تاکید کرد : به جهت کاهش تدریجی قطعات مورد نیاز خودروها از قطعات خارجی و در راستای اجرای تعهدات شرکتها در قراردادهای مشترک ، پیش بینی می شود در آینده تبعات نوسانات ارزی برجریان تولید محصولات داخلی کاهش یابد.

 

به گفته وی در چنین شرایط و روندی که آغاز شده هر گونه تغییر و افزایش قیمت خودرو به بهانه افزایش نرخ ارز ، اقدامی منطقی نخواهد بود.

 

وی همچنین با اشاره به مزیت های افزایش داخلی سازی در صنعت خودرو ، خاطر نشان کرد : با توجه به برخی فعالیت ها جهت توسعه داخلی سازی در صنعت خودرو انتظار می رود درصد تاثیری پذیری صنعت خودرو از نرخ ارز به تدریج کاهش یابد بنابراین با هر گونه نوسانی ، شرکتها نباید به دنیا افزایش قیمت باشند.

 

وی با توجه به عوامل موثر برای توسعه داخلی سازی در صنعت گفت : با آغاز همکاری ها و تبادل تکنولوژی و از سویی توجه به تحقیق و توسعه و بومی سازی دانش و تکنولوژی در شرکتهای خودروساز ضمن دستیابی به توسعه داخلی سازی ، شاهد ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت تولید خودرو در کشور خواهیم بود.

 

نماینده سروستان و خرامه در مجلس دهم در ادامه تاکید کرد : بی شک یکی از عوامل موثر در توسعه صنعت خودرو استفاده از تکنولوژی های جدید در حوزه های قطعه سازی و خودروسازی در کشور است.

 

اسماعیلی با اشاره به کاستی های موجود در حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو یاد آورشد : در بسیاری از کشورهای صنعتی دنیا نزدیک به نیمی از پرسنل آنها در تحقیق و توسعه فعالیت می کنند حتی سهمی از فروش شرکتها نیز به این بخش اختصاص می یابد در حالی که در ایران سهم بسیار کمی از درآمد شرکتهای خودروساز صرف این حوزه می شود .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: