جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 19 بهمن 1396     
تصمیم دولت برای کاهش معافیت‌های مالیاتی

 

اقتصاد > صنعت - یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت به جز واردات تصمیم ندارد نرخ مالیات را افزایش دهد؛ شاید به دنبال این است که کارایی وصول مالیات را افزایش دهد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهروز هادی‌زنوز در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده، اظهار داشت: در لایحه بودجه دولت با اجزای درآمدهای مالیاتی رفتارهای متفاوتی شده بود. مالیات اشخاص حقوقی، یعنی شرکت‌ها اعم از شرکت‌های دولتی و خصوصی نسبت به سال 96 مختصری کم شده است.

وی افزود: اما مالیات بر درآمد 13 درصد نسبت به سال 1396 افزایش یافته است. نسبت به پیش‌بینی عمکرد سال 1396 نیز به نظر می‌رسد 18 درصد افزایش یافته است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: مالیات بر ثروت نیز که رقم خیلی مهمی است، 21 درصد افزایش دارد. مالیات‌های مستقیم هم که به طور عمده حقوق و دستمزد است، نسبت به پیش‌بینی بودجه 4 درصد، اما نسبت به عملکرد 14 درصد افزایش دارد. مالیات بر واردات 15 درصد نسبت به پیش‌بینی عملکرد افزایش پیدا کرده و مالیات غیرمستقیم نیز 19 درصد افزایش یافته است.

هادی‌زنوز عنوان کرد: در مجموع رشد مالیات‌ها به قیمت جاری معادل تورم است، اما اگر نسبت به پیش‌بینی عملکرد در نظر بگیرید، 17 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: دولت به جز واردات تصمیم ندارد نرخ مالیات را افزایش دهد؛ شاید به دنبال این است که کارایی وصول مالیات را افزایش دهد.

این کارشناس اقتصادی متذکر شد: نکته‌ای که وجود دارد، این است که دولت به دنبال این است که معافیت‌های مالیاتی را کم کند؛ به خصوص برخی نهادها و بنیادها.

مشروح گفت‌وگو را (ایـــنـــجـــــــــــــــــــــــــــــــا) بخوانید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: