جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 بهمن 1396     
مدیرکل دفتر حفاظت سازمان محیط زیست خبر داد:
افزایش ۲۰ درصدی آتش‌سوزی جنگل‌ها در سال ۹۶

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز:علی تیموری مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آتش‌سوزی جنگل‌ها در سال 96 نسبت به سال قبل با افزایش 20 درصدی روبه‌رو بوده است.

 

وی افزود: خشک بودن جنگل، نبود رطوبت در آن،‌کاهش آب موجب سخت‌تر شدن مهار آتش‌سوزی‌های رخ‌داده در جنگل‌ها شده است.

 

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سازمان هوا و فضایسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع کمک‌های خوبی را در سال‌های اخیر برای خاموش کردن آتش‌سوزی‌های رخ داده در جنگل و مراتع با هلی‌برن نیروها و استفاده از هلی‌کوپتر کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: در حالی که آتش‌کوبی و آتش‌بری و مقابله با آتش در حالت عادی برای نیروهای حفاظت محیط زیست بسیار سخت است و حتی امکان دارد حضور در منطقه آتش‌سوزی برای نیروها تا 5 ساعت طول بکشد که با استفاده از کمک این نهادها زمان حضور در منطقه کاهش پیدا کرده است.

 

وی اظهار داشت: در حوزه حیات وحش و جنگل‌ها سیر نزولی در دنیا و ایران داشته‌ایم ضمن اینکه با کاهش سطح جنگل‌ها مواجه بوده‌ایم.

 

تیموری گفت: ساخت راه، استفاده از معادن و محیط‌های مرتعی باعث کاهش سطح جنگل در کشور و دنیا شده است ضمن اینکه برخی اقدامات صورت گرفته از سوی عوامل انسانی، افراد و اشخاص هم موجب کاهش سطح جنگل شده است.

 

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تهدید اقلیم، کاهش آب و خشکی هوا از دیگر عوامل کاهش سطح جنگل‌ها به حساب می‌آید.

 

وی تصریح کرد:‌در کل کشور فقط 2200 نیروی حفاظت محیط زیست در جنگل‌ها داریم.

 

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: در دنیا 40 درصد سطح محیط زیست و جنگل‌ها را به مردم واگذار کرده‌اند تا آنها از این نعمت الهی حفاظت کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: