جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 بهمن 1396     
سالاری گفت:
نوسازي بافت فرسوده اولويت مشترک شهرداري تهران و دولت است

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز:رئيس کميسون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص بودجه‌اي که به احياء و نوسازي بافت فرسوده اختصاص داده شده است، گفتيکي از اتفاقات بسيار خوبي که افتاده اين است که خوشبختانه شهرداري تهران و دولت يکي از اولويت هاي مشترکشان احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده شهر تهران است، حال بايد از اين فرصت تاريخي استفاده کنيم تا در اين زمينه به يک مدل نهايي برسيم.

محمد سالاري ،در خصوص عملياتي شدن وعده نوسازي و احياء بافت فرسوده گفت: يکي از اتفاقات بسيار خوب ماه هاي اخير اين است که خوشبختانه شهرداري تهران و دولت يکي از اولويت هاي مشترک خود را بر احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده شهر تهران قرار داده اند.
وي با بيان اينکه در اين خصوص جلسات کارشناسي خوبي ميان مديريت شهري و دولت برقرار شده است، عنوان کرد: استراتژي رياست جمهوري و دولت اين است که در اين دوره مديريت شهري علي رغم مشکلات و چالش هاي جدي که در حوزه نقدينگي و منابع درآمدي دولت و شهرداري وجود دارد، با توجه به اهميت ايمن سازي و احياء و نوسازي بافت فرسوده تحولات بنيادين صورت گيرد.
رئيس کميسون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران افزود: به نظر من تا کنون در سطح تصميم گيري‌هاي کلان و اينکه رويکرد و اولويت مديريت شهري احياء و نوسازي بافت فرسوده به صورت موثر باشد، اتفاق افتاده است. اما اينکه بر اساس چه مدلي و چه شيوه اي که هم تحقق پذير باشد و هم با وجود آن در بازه زماني چهارساله دولت و مديريت شهري اتفاقات قابل توجهي در زمينه نوسازي بافت فرسوده بيافتد، جاي بحث وجود دارد و اين مدل و شيوه نهايي نشده و هم چنان در مراحل اوليه تصميم گيري است.
سالاري با بيان اينکه در گذشته هم در اين زمينه اقداماتي صورت گرفته است، گفت: تجربه نشان داده که اگر در خصوص اتخاذ يک مدل و شيوه جديد نتوانيم به يک اجماع دقيق و کارشناسي برسيم، نتيجه اي حاصل نخواهد شد و اين مدل و شيوه هم بايد با مشارکت مردم باشد.
وي اصل نوسازي و احياء بافت فرسوده را مشارکت پذيري مردم دانست و خاطرنشان کرد: ارائه بسته‌هاي تشويقي موثر نيز در اين زمينه بسيار مثمر ثمر خواهد بود. مثل وام هاي بلند مدت و کم بهره و همان مدل دقيق که بايد نهايي شود، اين سه مولفه بايد نهايي شود تا در اين خصوص بتوان اقدامات مثبت انجام داد.
رئيس کميسون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص بودجه اي که در اين زمينه اختصاص داده شده است، عنوان کرد: زماني که رئيس جمهوري در برنامه زنده تلويزيوني يکي از مهم ترين اولويت هاي خود را احياء و نوسازي بافت فرسوده مي داند، قطعا با همين اولويت هم اعتباراتي را درنظر مي‌گيرد. اميدواريم يک نهضت همگاني در خصوص نوسازي بافت فرسوده راه بياندازيم و از اين فرصت تاريخي استفاده کنيم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: