جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 بهمن 1396     
جزایری چه کسانی را در زندان دید؟

 اقتصاد > اقتصاد سیاسیشهرام جزایری می گوید:" با وجودی که فساد در دوره فعالیت دولت اسبق به شدت افزایش یافت اما خبری از متهمان اصلی فسادها در زندان نبود .

 وی در گفتگو با خبرآنلاین، در پاسخ به این سئوال که در فاصله سال های 1384 تا 1392 زندانیانی با عناوین فساد اقتصادی و ... را چه کسانی تشکیل می دادند، گفت: خرده پاها. به نظر می‌رسد شما خیلی خوش بین هستید که فکر می کنید من در زندان این ها را دیده ام. خیلی از همین کسانی که مرتکب این جرائم شدند خودشان در صدر امور بودند،بعد هم فرار کردند و رفتند. راحت بگویم آنچنان که شایسته و بایسته بود مجرمان اصلی و افرادی که غارتگران اصلی بودند را ندیدیم.غارتگران اصلی الان برای همه شناخته شده اند. این ها که زندان نیامدند ،اگر آمدند هم با عناوین سبک آمدند.

وی ادامه داد: مثلاً هیچ وقت کیفرخواست ۲ میلیارد دلاری برای کسی صادر نشد. ما با عربستان و امریکا در حال جنگ اقتصادی بودیم اما معلوم نشد چطور در دوره جنگ، در بانک دشمن با ارز دشمن سرمایه گذاری کردیم. مدیرعامل بزرگترین بانک جهان اسلام هم در کازینوها در حال خوشگذرانی است اما فرعی ها آمدند .باید بگویم  فرعی ها، فرعی رفتار می کنند. نتایج آن اتفاقات هم امروز روشن است . تورم در حال برگشت است، ناامنی اقتصادی وجود دارد و طلبکاران موسسات مالی و اعتباری در خیابان لشگرکشی می کنند. چه کسی این مجوزها را داده است پدیده شاندیز محصول حمایت بی حد و حصر دولت اسبق بود. این ها ۱۳۰,۰۰۰ سهم فروختند و با خانواده های سهامداران ،یک میلیون نفر را درگیر این پروژه کردند.

او اضافه کرد: منظورم این است که دلیل اصلی این بحران رئیس دولت سابق است، الان یک بقالی خطا برود دستگاه نظارتی وارد عمل می‌شوند اما شرکتی بیاید دفتر امور سهام راه بیاندازد و ۱۳۰ هزار سهم بفروشد، والا در چنین شرایطی من به عنوان یک فعال اقتصادی می ترسم. ایشان راحت اتهام به شخص اول دستگاه قضا وارد می کند، این یعنی ناامنی برای من فعال اقتصادی.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: