جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 بهمن 1396     
مسئولان با هر اتفاقی زمین می‌خورند

 

مسئولان با هر اتفاقی زمین می‌خورند
 حسین فصیحی: مسئولان خجالت نکشید! می‌توانید تقصیر غافلگیریتان در بارش برف را به گردن دولت گذشته یا دولت‌های ما قبل یا حتی شاهان قاجار بیندازید. دولت مستقر سال‌هاست که ناکامی‌اش در ارائه خدمات عمومی را به گردن دولت قبل از خود می‌اندازد. همین قدر که تا این‌جای کار توانسته چشمش را روی واقعیت‌های موجود ببندد و مقابل انتقادات مردم به نیش و کنایه نامی از دولت قبل بیاورد، یعنی که راهکارش تا این جای کار جواب داده است. مسئولان کشور صبح دیروز وقتی از خواب ناز بیدار شدند و حیاط خانه‌شان را پوشیده از برف دیدند به سراغ گوشی تلفن‌های همراهشان رفتند و توصیه‌های جانانه‌ای به مردم کردند. مثلاً شهردار تهران به پایتخت‌نشینان توصیه کرد، اگر کار ضروری ندارند از خانه‌هایشان خارج نشوند که در جای خودش توصیه مدیریتی بود که به ذهن هر کسی در شهر نمی‌رسید! معاون اول رئیس‌جمهور هم که از دیدن این حجم برف به هیجان آمده بود به وزیر راه دستور داد تا با تمام توان به وظیفه خودشان عمل کنند! خبر رسیده است که بعد از صدور این فرمان مهم، راه‌های کشور به خودی خود باز شد و تردد در آن جریان پیدا کرد!

البته عده‌ای از مسئولان شب قبل از بارش برف و رفتن به رختخواب، جلسه‌ای تشکیل دادند و بعد از صرف چند موز، مدارس را تعطیل اعلام کردند. تعطیل اعلام کردن مدارس یکی از مهم‌ترین راهکار‌های مدیریتی کشور برای پیشگیری از وقوع حوادث و گرفتار شدن در معضلاتی است که می‌شود به واسطه آن از سیل بسیاری انتقاد‌ها جلوگیری کرد. این تصمیم بعد از ساعت‌ها حضور در جلسه نهایی می‌شود و فقط این ذهن مسئولان ما است که به این راهکار مهم می‌تواند توجه کند و گرنه در دیگر کشور‌ها قبل از بارش شدید باران و برف رسانه‌ملی‌شان ابتدا مردم را از وقوع آن آگاه می‌کند، همه تیم‌های امدادی در کوچه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها حضور پیدا می‌کنند و کسی هم غافلگیر نمی‌شود. من تصورم این است که مسئولان کشور ما برای ایجاد هیجان ناشی از زلزله، باران یا برف تصمیم به غافلگیر کردن مردم در این شرایط سخت اقتصادی گرفته‌اند که حتماً تصمیم درستی است و این کشور‌های پیشرفته هستند که به اشتباه توانشان را برای خدمت رساندن مطلوب به شهروندانشان به کار گرفته‌اند! شاید ما بتوانیم در کنار صادرات نفت، برخی مسئولان‌مان را به آن کشور‌ها صادر کنیم تا آن‌ها هم از فواید این تصمیم‌ها و غافلگیری‌ها و هیجان‌ها بهره‌مند شوند.

البته اینکه هزاران نفر در برف و کولاک جاده‌ها گرفتار شدند و در سرما و یخبندان چشمشان به جاده سفید، سیاه شد تا شاید امدادگری از راه برسد را می‌شود به قضا و قدر الهی حواله کرد که مسئولان قادر نیستند جلوی بارش برف در جاده‌ها و بیابان‌ها را بگیرند. دسته‌ای از مسئولان، اما برای کسانی که در این جاده‌ها گرفتار شدند توصیه‌هایی کردند که این دست از سفارش‌ها هم فقط به ذهن مسئولان ما می‌رسد. اینکه اگر میان برف و کولاک گرفتار شدید و نه راه پس و نه راه پیش دارید بهتر است که خونسردی خودتان را حفظ کرده و نوشیدنی داغ بخورید. در ضمن مراقب زنان و کودکان هم باشید تا آن‌ها خدای نکرده در سرما جانشان را از دست ندهند. همین طور این دسته از مسئولان به راه ماندگان توصیه کرده‌اند که می‌توانند از بخاری خودروی خود برای گرم کردن استفاده کنند!

آوار شدن ساختمانی مثل پلاسکو، ریختن معدنی مثل آزاد شهر، تصادف قطار، کشتی، اتوبوس یا بارش برف و باران اتفاق خواهد افتاد منتها این ما هستیم که نباید با این اتفاق‌ها زمین بخوریم و سوگوار شویم، منتها مدام زمین می‌خوریم و مدام سوگوار می‌شویم آن هم در ماجرا‌هایی که قابل پیشگیری است و بیشتر از طرف مسئولانی که گوشی برای شنیدن و انگیزه‌ای برای اقدام و عمل ندارند.

منبع:روزنامه جوان



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: