جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 بهمن 1396     
سود کلانی که با افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی به جیب دلالان رفت

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز: رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی با اشاره به افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی گفت: با افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی سود کلانی نصیب واسطه ها و دلالان خودرو شد و شرکتها کمترین بهره را در این راستا کسب کردند.

حمیدرضا فولادگر اظهار داشت : خودروهای هیبریدی دارای انواع مختلفی هستند و بسته به نوع خودرو تعرفه هرکدام متفاوت است.

وی گفت: افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی و برقی باعث افزایش قیمت و کاهش تعداد خریداران این نوع خودرو شده است.

وی افزود: دولت در صورتی که خواهان کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت فسیلی است، باید تعرفه خودروهای هیبریدی را کاهش داده و از سوی دیگر کلیه ناوگان حمل و نقل عمومی را به خودروهای هیبریدی مجهز نماید، البته در ابتدا لازم است زیر ساخت های لازم برای این خودروها در کشور فراهم شود و از سوی دیگر تسهیلات حمایتی به منظور خرید این نوع خودروها در اختیار مردم گذاشته شود تا جامعه به خرید این نوع خودروها تشویق شود.

وی اذعان داشت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن پیگیری هایی در خصوص کاهش تعرفه خودروهای وارداتی انجام داده اند؛ چرا که این افزایش تعرفه بر روی قیمت خودروهای وارداتی و داخلی نیز تاثیر مخربی گذاشته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های دوم دی ماه رئیس جمهوری در خصوص افزایش تعرفه و طرح واقعی نبودن برخی خودروهای هیبریدی وارداتی گفت: در حال حاضر دو نوع خودروی هیبریدی وجود دارد؛ خودروهای هیبریدی پلاگین که کاملا برقی است و نوع دیگری که از سوخت ترکیبی برقی و بنزین استفاده می کند وتعرفه هرکدام از این دو نوع خودرو هیبریدی متفاوت است.

فولادگر گفت: خودروهای کاملا هیبریدی هنوز وارد کشور نشده است و خودروسازان داخلی نیز از خودروهای هیبریدی نوع دوم تولید می کنند؛ بنابراین می توان گفت در حال حاضر تکنولوژی تولید خودروهای کاملا هیبریدی به طور کامل در کشور فراهم نشده است.

خبرنگار: محمد حسن ابراهیم پور کندبن 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: