جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 بهمن 1396     
لزوم بازگشت تعرفه خودرو های هیبریدی به رقم قبلی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: لازم است دولت با یک برنامه ریزی جدی و استراتژیک جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام نماید.

سید مهدی مقدسی اظهار داشت: در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و حمل و نقل باری لازم است دولت اقداماتی در جهت خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل انجام دهد تا با کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت روبه رو شویم.

وی گفت: صنعت خودروسازی داخلی باید با شرکت های مطرح خودروسازی جهانی در زمینه های تکنولوژی، دانش فنی و غیره همکاری کند تا از نظر کیفیت پیشرفت چشمگیری در این حوزه صورت گیرد .

نماینده مردم اراک در ادامه افزود: امروزه کلیه کشورهای پیشرفته در راستای کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت های فسیلی به سمت خودروهای برقی پیش رفته اند؛ اما متاسفانه در ایران به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم وهمچنین قیمت بالای این نوع خودروها تمایلی از سوی مردم برای خرید این نوع خودروها وجود ندارد.

وی در رابطه ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: خودروهای هیبریدی به طور متوسط 20 درصد مصرف سوخت را کاهش می دهند و متعاقبا باعث کاهش آلودگی هوا می شوند.

وی افزود: متاسفانه دولت با افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی به 45 درصد مانع ورود آسان تر این نوع خودروها به کشور شد که که این موضوع با اعتراض و مخالفت نمایندگان مجلس موجه شده است و نمایندگان خواستار کاهش معقول تعرفه خودروهای هیبریدی هستند.

 

وی با اشاره به صحبت های دو روز گذشته با رئیس جمهور در خصوص تعرفه خودروهای هیبریدی و طرح واقعی نبودن برخی از خودروهای هیبریدی وارداتی گفت: خودروهای هیبریدی از درجه بندی های متفاوتی برخوردارند و مصرف سوخت هرکدام بسته به نوع درجه متفاوت است ؛ لذا جهت ورود خودروهای هیبریدی به کشور باید تعرفه ها را به 5 درصد گذشته کاهش داده شود مشروط بر اینکه مدل هایی وارد کشور شود که مصرف سوخت پایین داشته باشند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: