جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 بهمن 1396     
سهام خودرویی ها بر بال ایران خودرو می چرخد

 

سهام خودرویی ها بر بال ایران خودرو می چرخد :

 

به گزارش خبر خودرو ، هفته گذشته بازار سهام شرکتهای خودرویی شاهد اتفاقات جدی نبود و تنها نوسانات دو تا سه درصدی را در سهام این گروه شاهد بودیم.

این در حالی است که در هفته گذشته نماد ایران خودرو به جهت طرح آگهی فروش بلوک 15 درصدی سهام این شرکت ، بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشت و عمده سهم خودرویی‌ ها را با رشد قیمت مواجه کرد.

در همین حال در آخرین روز معاملات بورس تهران در هفته گذشته شاخص کل تا آستانه کانال 99 هزار واحدی افزایش یافت به طوری که برخی از کارشناسان بازار سرمایه در هفته گذشته پیش بینی کردند در هفته جاری این شاخص می‌تواند از رقم 100 هزار واحدی عبور کند.

در همین حال در اولین روز از هفته جاری نیز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو با 37 واحد افزایش ، بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

مهدی طحانی ، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره آخرین وضعیت سهام شرکتهای خودرویی در هفته جاری گفت : با توجه به موضوع عرضه بلوک 15.85 درصدی ایران خودرو در هفته ای اخیر این عامل موجب گردید که سهام این شرکت خودرویی در اوایل هفته جاری مورد توجه سرمایه داران قرار گیرد و قیمت هر سهم این شرکت از 300 تومان گذشته و به 310 تومان در اولین روز هفته جاری رسید.

وی گفت : در این هفته مساله دیگری که مورد توجه بازار سهام قرار گرفته ، موضوع دلار آزاد برای قطعه سازان است که باید به تدریج واردات در این بخش را با دلار آزاد صورت گیرد.

وی تاکید کرد : هر چند این مساله از سوی بازار با شک و تردید مواجه شده است اما چنانچه این اتفاق رخ دهد قطعا برای خودروسازانی که مشمول قیمت گذاری دولتی هستند اوضاع بد خواهد شد و باید دید در این شرایط شرکتهای خودرویی امکان افزایش قیمت جدید خواهند داشت و چه استراتژی جدیدی را در پیش خواهند گرفت.

وی تصریح کرد : در گروه خودرویی‌ها با توجه به انتظار برای معامله بلوک 15.85 درصدی این شرکت در دو هفته آینده و آثار مثبت ناشی این بلوک مدیریتی به قیمت پایه هر سهم 402 تومان ،همچنان این سهم با اقبال خریداران حقیقی مواجه است به طوری که در حال حاضر سهام خودرویی ها بر روی بال ایران خودرو می چرخد .

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه در معاملات روز گذشته، با وجود اینکه معامله‌گران برای دومین روز پیاپی شاهد اوج‌ گیری بازار ارز بودند اما نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو در محدوده مثبت معامله شد و توانست در نقش حامی در مقابل افت بیشتر شاخص بورس تهران ظاهر شود و دیگر نمادهای خودرویی، غالبا با افت قیمت به معاملات روزانه خود پایان دادند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: