جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 آذر 1393     
باافتتاح 35متری دولابی بزرگراه بسیج به امام علی(ع)می رسد

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،114پروژه شهری در منطقه 14 تهران روز چهارشنبه 12آذرماه با حضور شهردار تهران به بهره برداری می رسد .

تورج فرهادی شهردار منطقه 14 امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام این خبر اظهارداشت: شهردار تهران خواستار تبدیل شدن مجموعه شهرداری به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی است. به طوری که طی این ده سال فعالیت خود نیز به این حرف پایبند بوده و مجموعه شهرداری به دنبال توسعه پایدار اجتماعی شهراست .

وی با بیان اینکه باید زیرساخت های لازم در کالبد شهر ایجاد شود، افزود: با ایجاد این زیرساخت ها می توانیم در مسیر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر گام برداریم .

فرهادی با اشاره به افتتاح 25سرای محله در منطقه 14 تهران اظهارداشت: هم اکنون در هر محله یک مرکز فرهنگی و اجتماعی وجود دارد و مردم در این مراکز کارها و موضوعات محلی خود را مدیریت می کنند. به عبارتی این سراها برای مشارکت شهروند ایجاد شده و آنها سراهای محله خود را متعلق به خود می دانند .

شهردار منطقه 14 با بیان اینکه تبدیل انسان سازمانی به سازمان انسانی از رویکردهای شهرداری تهران است، گفت: باید نگاه از بالا به پایین تغییر کند که لازمه این امر درک متقابل از حرکت های مردمی و اتفاقاتی است که به صورت مردم نهاد انجام می شود است .

فرهادی اضافه کرد: برای رسیدن به این اهداف باید تئوری های خود را آماده داشته باشیم. از این رو شهرداری در چند سال اخیر با تشکیل اتاق فکر محور های روشنی را در راستای تدوین فعالیت های فرهنگی خود ایجاد کرده است .

وی با بیان اینکه سه محور سبک زندگی ، هویت و تغییر رفتار در دستور کار شهرداری تهران است، گفت: برای تغییر رفتار دو اصل بازیافت از مبدا و خط سفید یا خط هدایت برای رعایت حقوق شهروندی توسط خود شهردار تهران مدیریت می شود. به عبارتی امسال شهرداری تهران تغییر رفتار شهروندان را در برنامه ویژه کاری خود قرار داده است .

فرهادی با اشاره به اینکه در ناحیه 5 منطقه 14 موضوع بازیافت به صورت پایلوت به اجرا در می آید، افزود: هم اکنون در حال ایجاد زیرساخت های لازم هستیم تا این ناحیه به عنوان الگو برای منطقه شناخته شود. همچنین پروژه خط سفید در خیابان های این محدوده که از شمال به بزرگراه محلاتی، از شرق به بسیج، از غرب به شاه آبادی و از جنوب به ده حقی می رسد اجرا خواهد شد .

شهردار منطقه14 با تاکید بر اینکه این منطقه دارای ظرفیت های بالای اجتماعی و شهروندان مشارکت پذیر است، تصریح کرد: مطالبات شهروندان منطقه 14 بیشتر مطالبات عمومی است و کمتر برای مطالبات شخصی به شهرداری مراجعه می کنند .

وی با اشاره به قدمت 1200 ساله محله دولاب گفت: این منطقه به لحاظ هویت ملی حائز یک هویت مشخص است و از لحاظ مذهبی نیز این منطقه دارالمومنین تهران خوانده می شود .

فرهادی تعداد شهدا را در منطقه 14 ، 2هزارو 500 شهید اعلام کرد و گفت: 1200 هیات فعال و 100مسجد محوری درمنطقه 14 وجود دارد .

وی با اشاره به اقداماتی که در سال های اخیر در منطقه 14 تهران انجام شده است، اظهارداشت: در این منطقه خانه های سلامت، مرکز رشد و کارآفرینی، مجموعه ورزشی شهید پورزند، مجموعه ورزشی ایثارگران ، مجموعه شهربانو و ساختمان اسکان کارگران ساخته و به بهره برداری رسیده است .

فرهادی با اشاره به بهره برداری از آمفی تئاتر روباز سمیه تصریح کرد: مجموعه ورزشی تختی در منطقه ما واقع شده که به منظور حل مشکل ترافیکی در خیابان شهید رحیمی قصد داریم میدان 3 خرداد را تا پایان سال در این محدوده ایجاد کنیم تا گره ترافیکی در این محدوده رفع شود .

فرهادی با بیان اینکه 30 پادگان درمنطقه 14 واقع شده است، گفت: 5 مسجد در دست توسعه داریم و مسجد معمار نیز در منطقه ما افتتاح شده است .

وی اضافه کرد: در ناحیه 6 این منطقه ساماندهی و مرمت بقعه 40 تن را در دستور کار داریم که در حال انجام است. همچنین مسجد آدینه در مساحتی حدود 700 مترمربع و نیز مسجد شهدا را نیز در دست توسعه داریم.

فرهادی خاطرنشان کرد: مسجد بقیه الله که حدود 700 سال قدمت دارد نیز مرمت خواهد شد .

شهردار منطقه 14 در خصوص 114 پروژه ای که در روز چهارشنبه به بهره برداری خواهند رسید، گفت: شاخص ترین این پروژه ها خیابان 35 متری مرحوم حاج اسماعیل دولابی است که با افتتاح آن بزرگراه بسیج به بزرگراه امام علی(ع)متصل می شود و تمهیدات خط سفید نیز درآن اجرایی خواهد شد .

وی همچنین از شاخص ترین پروژه ها به مجموعه ورزشی و زورخانه شهدای دولاب اشاره و بیان کرد: تملک، توسعه و تجهیز سرای محله شکوفه ، تملک و تجهیز سرای محله شاهین شرقی و سرای محله فرزانه از دیگر اقداماتی است که انجام شده است و در روز چهارشنبه افتتاح می شود.

شهردار منطقه 14 اضافه کرد: تملک، احداث و تجهیز مجموعه تفریحی و تجاری گیوی و احداث پل های هوایی عابر پیاده، احداث باغ راه ورزش بوستان فتح اللهی، احداث و توسعه پایانه شهید محلاتی، احداث بوستان گل شناس، اسپندی و دانش آموز از دیگر اقداماتی است که انجام شده که در 12 آذر با حضور شهردار تهران مورد بهره برداری قرار می گیرد .

وی در پاسخ پرسش خبرنگار شهرنوشت، در خصوص طرح توسعه بوستان بسیج و تجیهز وسایل بازی آن گفت: فراخوان برای جذب سرمایه گذار داده شده اما هنوز فرد مناسبی مراجعه نکرده اما قرار است 11 هکتار شهربازی ایجاد شود که مجموعه ورزشی تفریحی ، تجاری نیز در کنار آن دیده خواهد شد . همچنین بازی های آبی در فضای روباز و روبسته در این محور دیده شده و در مجتمعی که ساخته خواهد شد یک طبقه به مجموعه تجاری هایپر تعلق می گیرد و یک طبقه نیز شهر بچه ها خواهد شد .

وی تصریح کرد: هم اکنون بحث احداث مترو را در این محور داریم. کارگاه مترو در محدوده بوستان واقع شده و یکی از ایستگاه های مترو در داخل شهربازی ساخته می شود که در صورت جمع شدن کارگاه مترو موضوع توسعه بوستان بسیج به صورت عملیاتی انجام خواهد شد .

شهردار منطقه 14 درخصوص طرح تعریض خیابان پیروزی نیز اظهارداشت: هم اکنون تنها 5 پلاک در این محور باقی مانده که همه اینها ماده 9 هستند و در صورت رفع مشکل نقدینگی و سایر مشکلاتی از جمله نبود مالک یا ورثه نبودن آن یک ماهه این 5 پلاک تملک خواهند شد. البته علت اینکه بحث تملک املاک معارض خیابان پیروزی به طول کشیده است تغییر اولویت های شهرداری بوده است . چرا که هم اکنون توسعه خط 3 و خط 7 مترو در اولویت قرار دارد .

فرهادی در خصوص باغ وثوق نیز اظهارداشت: با جلساتی که با بنیاد مستضعفان داشته ایم قرار بر این است که 70 درصد از این باغ به شهرداری واگذار شود و باقی آن بیمارستانی در حد بیمارستان بهمن ساخته شود که هزینه ای در حدود 1500 میلیارد تومان خواهد داشت .

وی از انتقال باغ بانوان که قرار بود در باغ وثوق ایجاد شود به باغ زیتون خبرداد و گفت: هفته آینده عملیات عمرانی آن آغاز می شود . همچنین پارک تخصصی ویژه کودک آماده شده و در صورت تکمیل بخش تجاری آن این پارک نیز آماده افتتاح است.

فرهادی با اشاره به 258 هکتار بافت فرسوده منطقه 14 که مصوب شوراست، افزود: با تسهیلاتی که در نظر گرفته شده توانسته ایم 30 درصد از بافت فرسوده را احیا کنیم. البته احیای بافت فرسوده تنها برعهده شهرداری نیست و نیازمند یک اهتمام ملی است .

فرهادی همچنین در خصوص بازار گل محلاتی تصریح کرد: 517 غرفه در این بازار وجود دارد که متاسفانه حداقل های ایمنی را دارند. ما درصددیم که با خریداری یا تعویض زمینی که در بالادست این بازار متعلق به شرکت برق است، این بازار را ساماندهی کنیم .

وی ادامه داد: متاسفانه اختلافاتی بین کسبه بازار وجود دارد که نتوانسته اند آن را حل کنند. بنابراین هم اکنون به دلیل نداشتن ایمنی لازم، این بازار به عنوان یک خطر برای منطقه 14 محسوب می شود. لذا درصددیم با ساماندهی بازار گل در یک زمین در محدوده همین بازار علاوه بر تامین امنیت مردم از خروج این ظرفیت اقتصادی از منطقه نیز جلوگیری کنیم .

فرهادی درپایان در پاسخ به پرسشی در خصوص مشکل آلودگی صوتی بزرگراه امام علی(ع) در محدوده بزرگراه محلاتی گفت: رایزنی هایی با معاونت حمل و نقل ترافیک انجام داده ایم تا در آینده ای نزدیک دیوار صوتی دراین محدوده که بزرگراه به محدوده مسکونی نزدیک می شود، ایجاد کنیم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: