جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 دی 1396     
حناچی در نشست خبری:
16 پل در تهران مقاوم سازی شدند و 7 پل نیز در دست احداث است

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز : پیروز حناچی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به وضعیت فعلی معاونت فنی و عمران اظهار کرد: در حال حاضر هزار و 585 پرسنل در این معاونت حضور دارند که 206 نفر آنان را زنان و هزار و 379 نفر از آنان را آقایان تشکیل می دهند. بررسی ها نشان می دهد مدرک تحصیلی عمده کارکنان کارشناسی است و بدنه زیردیپلم عمدتا در کارخانجات آسفالت فعالیت می کنند.

 

وی با تاکید بر وضعیت معابر و تونل های تهران گفت: در حال حاضر 563 کیلومتر معابر شریانی وجود دارد و 40 کیلومتر در دست اقدام است. 369 پل و تقاطع غیرهمسطح در تهران داریم که 49 مورد نیز در دست احداث است. ضمن اینکه بیش از 22 کیلومتر تونل در پایتخت وجود دارد و طول شبکه اصلی جمع آوری آب های سطحی 517 کیلومتر است.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: در حال حاضر طول معابر بزرگراهی تهران 5.603 است که 40 کیلومتر در دست اقدام داریم. علاوه بر اینکه تاکنون 16 پل در تهران مقاوم سازی شدند و 7 پل نیز در دست احداث است.

 

آخرین وضعیت احداث تقاطع های غیرهمسطح و بزرگراه ها

 

حناچی با اشاره به آخرین وضعیت احداث تقاطع های غیرهمسطح و بزرگراه ها در پایتخت اظهار کرد: در خصوص تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های امام علی- صیاد شیرازی تجهیز کارگاه صورت گرفته و 7 پل، تقاطع، رمپ و لوپ در آن احدث می شوند که پیشرفت فیزیکی پروژه تاکنون 80 درصد بوده است. تونل آرش- اسفندیار خیابان آرش شرقی را به بزرگراه نیایش وصل می کند که شامل دو زیر گذر و تونل است که این پروژه نیز با پیشرفت فیزیکی 70 درصد همراه بوده است.

 

وی ادامه داد: در این پروژه برای ایجاد گالری 17 متری از روش‌های پیچیده و سنتی استفاده شده است که فارغ از میزان تاثیرگذاری برای احداث این پروژه اقدامات بسیار دشواری انجام شد.

 

 

 

به گفته معاون شهردار تهران احداث بزرگراه حکیم و تقاطع های مربوط به آن با 62 درصد پیشرفت فیزیکی، تقاطع بزرگراه امام رضا(ع) و بزرگراه دولت آباد با 81 درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین بزرگراه دولت آباد و تقاطع های مربوط با 79 درصد پیشرفت فیزیکی روبرو بوده است.

 

 

حناچی ادامه داد: احداث بزرگراه یادگار امام به بزرگراه فتح به طول 500 متر با 64 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بود و تقاطع غیر همسطح بزرگراه های چمران- آل احمد- پل گیشا تاکنون 31 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

 

ساماندهی آب ریز مسیل کن

 

وی در توضیح پروژه پل گیشا تصریح کرد: به دلیل گره های ترافیکی و حجم بالای ترافیک در نیمه اول سال نمی توانیم، اقدامات عمرانی را انجام دهیم و تاکنون آن بخش از کار که ممکن بود انجام شده است البته همکاران من در حال بررسی این موضوع هستند که اگر امکان پذیر باشد، بخشی از پل گیشا به عابرپیاده اختصاص پیدا کند و عبور سواره را در زیر پل داشته باشیم البته ابن موضوع در حد ایده است و اگر امکان پذیر باشد، انجام می شود.

 

 

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران احداث پارکینگ طبقاتی نیایش را از دیگر اقدامات مدیریت شهری معرفی کرد و گفت: این پروژه تاکنون 42 درصد پیشرفت داشته و از بالا به پایین اجرا شده است. از این حیث هم جز پروژه های خاص محسوب می شود. ضمن اینکه در این پروژه احداث 80 واحد تجاری دیده شده است و امکان دسترسی از تونل نیایش به پارکینگ و خروج از آن پیش بینی شده است.

 

 

حناچی ادامه داد: در حال حاضر احداث تقاطع غیرهمسطح باقر شهر با پیشرفت فیزیکی 75 درصد و بزرگراه شهید بروجردی با پیشرفت فیزیکی 47 درصد همراه بوده است. توسعه برج طغرل نیز تاکنون 81 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در صورت اجرای درست آن می تواند در مناطق جنوبی تاثیرگذار باشد.

 

وی پیشرفت فیزیکی ساماندهی آب ریز مسیل کن و سرشاخه های آن را 44 درصد اعلام کرد و گفت: این پروژه به منظور ساماندهی آب های سطحی آزادگان در منطقه 18 انجام می شود.

 

 

 

 

 

معضلات احداث بزرگراه شهید شوشتری

 

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، حناچی در ادامه این نشست به احداث پل بوستان چیتگر اشاره و عنوان کرد: دریاچه از طرحی که در طرح تفصیلی و جامع شهرداری در سال 72 تدوین شده کوچکتر است و ما در حال بررسی این موضوع هستیم تا با نگاهی همچون پل طبیعت، پل بوستان چیتگر را به یک مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

 

 

 

وی در ادامه به احداث بزرگراه شهید شوشتری پرداخت و گفت: اجرای این پروژه با معضلات زیادی همراه بود، چراکه از مناطق حفاظت شده ای همچون پارک سرخه حصار، پادگان ها و مناطق مسکونی عبور می کند. این پروژه احتمالا از طرح هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اخذ عوارض برای تردد در آن انجام می شود.

 

 

 

معاون شهردار تهران ادامه داد: امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا شهروندان برای استفاده از اتوبان ها عوارض می پردازند. تحت این شرایط به جای استفاده از منابع عمومی پروژه ها قابل فروش به بخش خصوصی است و یکی از تاثیرات این اقدام کاهش سفرهای درون شهری غیر لازم است. ما ناچاریم به این سمت حرکت کنیم و در این روش مکانیزهای تامین مالی در شهر متفاوت می شود.

 

 

 

حناچی در بخش دیگری از اظهاراتش به مقایسه بودجه معاونت فنی عمران در فاصله سال های 86 تا 97 اشاره کرد و گفت: در سال 86 بودجه معاونت 477 میلیاردتومان بود که اوج آن در سال 92 به 2 هزار و 752 میلیاردتومان رسید. البته طبیعی بود که روند به این شکل ادامه پیدا نکند و به این دلیل از سال 92 به بعد با روند نزولی مواجه شدیم. در سال 93 بودجه معاونت به هزار و 632 میلیاردتومان کاهش پیدا کرد که در نهایت لاین بودجه در سال 96 به 710 میلیاردتومانرسید و پیش بینی ما این است که با این آهنگ بودجه معاونت در سال 97 به 529 میلیارد تومان افزایش یابد.

 

 

 

وی در ادامه با اشاره به اهم چالش های پیش روی معاونت فنی و عمران بیان کرد: موضوع ایمنی و تاب آوری و مغابله با مخاطرات از جمله موضصوعات مهمی است که باید به طور مستمر پیگیری شود. در حال حاضر حدود 700 دستگاه پل در تهران داریم که دائما نیازمند کنترل هستند. ایمنی و بهسازی ساختمان های شهرداری، ایمن سازی گودهای عمیق سطح شهرکه به طور بالقوه خطر محسوب می شوند، مغبله با مخاطراتی همچون سیلاب، اجرای طرح جامع، مدیریت آبهای سطحی و ساماندهی رودخانه ها و آبدره ها از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه معاونت است.

 

 

 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بر اساس طرح جامع هشست رود دره باید در تهران وجود داشته باشد، گفت: با همکاری شرکت خاکریز آب تلاش میکنیم تا تغییر وریکردی را در خصوص رودرده ها ایجاد کنیم. به طور مثال آب ازکوهپایه البرز به سمت پایین در حرکت است و ما می توانیم آن را به عنوان یک مسیل ببینیم تا ظرفیت هایی در سطح شهر ایجاد شود. به این معنی که با ایجاد بند در مواقع سیل، سیل از آن عبور کند و در مواقعی که سیل نداریم بعه عنوان تفریحگاه از آن استفاده کنیم.

 

 

 

حناچی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های نیمه تمام پایتخت گفت: طبیعی است زمانی که تجهیز کارگاه می کنیم و اقدامات عمرانی طورلانی مشود عکس العمل هایی از سوی شهروندان داشته باشیم. تلاش ما این است تا علاوه بر نگاه عمرانی به پروژه‌ها دو عنصر خلاقیت و ایجاد جاذبه را اضافه کنیم.

 

 

 

وی ادامه داد: منابع مالی و بودجه یکی از دیگر از چالش های پیش روی ما است. همان طور که شهردار تهران دیروز اعلام کرد شهرداری تعهداتی دارد که این امر امکان مانور را به حداقل می رساند. اما تلاش میکنیم با تغییر مکانیزم تامین مالی پروژه ها چالش را پشت سر بگذاریم.

 

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران همچنین به رویکردهای پیش روی معاونت اشاره و تصریح کرد: نگاه خلاقانه و توجه به زیبایی در طرح های عمرانی، استاندار سازی و ایجاد وحدت رویه در اجرای پروژه ها، مدیریت و بهره برداری بهینه از آب و فاضلاب، تلاش برای حرکت به سمت مدیریت یکپارچه، انسجام و یکپارچه سازی شبکه بزرگراهی، بکارگیری فناروری های نوین، شناسایی ظرفیت های موجود و تغییر کاربری به فضاهای عمومی و قابل استفاده و تاکید بر بررسی جنبه های اجتماعی قبل از اجرای پروژه از مهم ترین رویکردهای پیش روی ماست. متاسفانه پروژه هایی داریم که بعد از احداث و بهره برداری روی جنبه های اجتماعی آن کار می شود. این در حالیست که هرگونه بررسی باید قبل از اجرای پروژه انجام شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: