جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 آذر 1393     
محدودیت استفاده از کیسه های پلاستیکی در اروپا، صنعت را به چالش می کشد

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، با توافق قانون گذاران در این هفته برای محدود ساختن استفاده از کیسه های پلاستیکی در اروپا، سخن گویان صنعت هشدار دادند که چنین قوانینی تاثیر منفی بر تجارت بازار داخلی اروپا خواهد داشت.

بنابر اعلام PlasticsEurope، انجمن تولید کنندگان کیسه های پلاستیکی اروپا، هم چنین این ممنوعیت می تواند منتج به ایجاد استانداردهای متفاوت در قوانین کشورهایی شود که عضو این طرح هستند و به تدریج برای دیگر بسته بندی ها نیز محدودیت ایجاد کند.

پارلمان و شورای اروپا روز 21 نوامبر با محدودیت استفاده از کیسه های پلاستیکی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت کرد. این قانون تنها برای کیسه هایی اعمال می شود که ضخامتی کم تر از 0.05 میلی متر دارند چرا که این گونه کیسه ها معمولا یک بار مصرف بوده و زودتر به زباله تبدیل می شوند.

Margrete Auken، عضو دانمارکی گروه Greens/EFA که از طرف پارلمان اروپا برای این قانون مذاکره می کرد اظهار داشت: "این یک لحظه تاریخی برای تمام اروپا است. برای اولین بار به توافقی برای کاهش میزان زباله های پلاستیکی در محیط زیست دست یافتیم."

این توافقنامه جدید که در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجرا می شود دو راه اجرا را پیش روی دولت های محلی قرار می دهد. این دولت ها می توانند تا سال 2019 مصرف کیسه های پلاستیکی را به 90 کیسه سبک برای هر شهروند و 40 کیسه تا سال 2025 کاهش داده و یا تا سال 2018 محدودیتی اجباری داشته باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: