جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 دی 1396     
کشف دنیای پر هیجان علم در باغ علم کودک

 عصر ایران- باغ کتاب تهران با پروژه تازه «باغ علم کودکان» دیدنی تر و قابل استفاده تر شد. این پروژه با الگوبرداری از مرکز علمی در شهرهای سئول و بوسان اجرا شده است.


باغ علم کودک در مساحت۲ هزار مترمربع در ‏باغ کتاب تأسیس شده و مخاطب آن کودکان ۷ تا ۱۲ سال است. این مرکز در قلب پروژه باغ کتاب تهران قرار دارد و زیرساختی حدود 65 هزار مترمربع داشته و هدف آن ایجاد مرکزی بزرگ و همه‌گیر برای دوستداران علم و فرهنگ اعلام شده است. یکی از قسمت‌های این پروژه بزرگ باغ علم کودکان است تا خردسالان، کودکان و نوجوانان به شکلی متفاوت و جذاب و همراه با بازی بتوانند ‏مفاهیم علمی را بیاموزند.

این باغ هفت فضای مستقل دارد و چهار داستان مختلف تعریف می‌کند:


یک فضا ‏به «داستان بدن» اختصاص دارد. فضای دوم «داستان خانه» نام دارد و در آن بچه‌ها با طرز کار وسایل خانه، میزان مصرف انرژی و... ‏آشنا می‌شوند.

داستان بعدی «داستان ‏زمین» است که درباره زمین و مسائل زیست‌محیطی آموزش می‌دهد. بخش دیگر ‏‏«داستان شهر» است که بچه‌ها در آن یاد می‌گیرند که چطور وسایل ارتباطی در شهر به هم متصل می‌شوند. در کنار ‏این چهار بخش، یک تئاتر علمی هم وجود دارد و بچه‌ها می‌توانند در سالن بنشینند و نمایش علمی ببینند. نمایش ‏فیلم سه‌بُعدی هم در برنامه باغ علم کودک در نظر گرفته شده تا بچه‌ها مفاهیم علمی‌ یی را که در تالار علم آموخته‌اند، با دیدن ‏نمایش و فیلم در ذهنشان تثبیت کنند.

به گفته مدیران پروژه با توجه به اینکه بچه‌ها خیلی فرصت نمی‌کنند با مفاهیم علمی به صورت ‏ملموس و عملی برخورد کنند، می‌تواند در برقراری بهتر ارتباط بچه‌ها با علم کمک کند. همچنین کمک می‌کند بچه‌ها ‏بفهمند چیزهایی که می‌خوانند، به صورت عینی چه حاصلی دارد. این مجموعه به دنبال این است که خواندن و تجربه کردن ‏با هم اتفاق بیفتد. چون مراکز علم روایت دیگری از همان چیزهایی هستند که بچه‌ها در کتاب‌هایشان می‌خوانند.

مدیرعامل ال‌جی که این پروژه را با همکاری شهرداری تهران و در باغ کتاب تهران اجرا کرده امیدوار است کودکان ایرانی در پی بازدید خود جهان هیجان‌انگیز علم را کشف و باغ علم را با رؤیاهایی برای دانشمند شدن و مهندس شدن ترک ‌کنند و در آینده کارهای بزرگی برای ما و دنیا انجام دهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: