جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 آذر 1393     
بی‌خبری نانوایان ازافزایش قیمت نان

فارس: علی‌رغم اعلام رسمی خبر افزایش قیمت نان از صبح امروز گزارش های میدانی صبح امروز خبرنگار  از سطح نانوایی‌های پایتخت نشان می‌دهد که هنوز نانوایان اطلاعی از افزایش قیمت نان نداشته و حتی اتحادیه مربوطه چیزی را به آنها ابلاغ نکرده است.

یکی از نانوایان که نان تافتون سنتی می‌پزد، از افزایش قیمت نان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: ما نان را به همان قیمت 300 تومان می فروشیم و تا این لحظه چیزی به ما ابلاغ نشده است. اما مدام از مردم می شنویم که قرار است نان 30 درصد گران شود. که احتمالاً به هر قرص 400 تومان می رسد.

یکی از شهروندان م- محمدی که قوت غالب خانواده اش نان است، در مورد خبر افزایش قیمت نان می گوید: خانواده 5 نفری که روزی 5 نان سنگک مصرف دارد تا الان ماهی 150 هزار تومان برای نان هزینه می‌کردیم که با این وضع فقط پول نانمان می‌شود 200 هزار تومان! با درآمد ماهی 800 هزار تومان این رقم برای ما قابل توجه است.

به چند نانوایی بربری هم که مراجعه کردیم، نانواها خبری از افزایش قیمت نداشتند و گفتند، احتمالاً طی چند روز آینده افزایش قیمت به ما اعلام خواهد شد.

مسئول یکی از نانوایی‌ها در خیابان سمیه تهران گفت: اکنون نان بربری را 600 تومان می‌فروشیم که احتمالاً از فردا به 800 تومان تغییر خواهد کرد، اما فعلا چیزی به ما اعلام نشده است.

جالب اینجاست که طی دو سه هفته اخیر خبر افزایش قیمت نان که منتشر شد، همه مسئولان اعم از معاون برنامه ریزی استاندار تهران تا رئیس اصناف، روسای اتحادیه‌های نان ،رییس سازمان صنعت و معدن تجارت و خسروتاج معاون وزیر صنعت مهر سکوت بر لب زدند و هر بار به طریقی از پاسخ به خبرنگاران طفره رفتند.

حتی مسئولان پس از انتشار نامه مصوبه دولت در تاریخ 26 آبان ماه مبنی بر افزایش 30 درصدی قیمت نان فقط تلویحاً به اصلاح قیمت نان اشاره کردند، اما اشاره نشد که این اصلاح چه مفهومی خواهد داشت.

خبرنگار فارس روز گذشته هم برای بار چندم از خسروتاج معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت موضوع را جویا شد که وی گفت: ترجیح می‌دهم در این زمینه صحبت نکنم و فردا از موضوع با خبر خواهید شد!

حال باید پرسید مگر افزایش قیمت نان چه جنبه دارد که مسئولان ترجیح می‌دهند، در سکوت قیمت نان را افزایش دهند و‌ آیا بهتر نیست، قبل از انجام هر کاری برای پرهیز از شایعه سازی مردم را با اطلاع رسانی درست و شفاف برای اجرای هر کاری، حتی افزایش قیمت‌ها آماده کرد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930910000211#sthash.IkFpZXv4.dpuf



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: