جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 دی 1396     
معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی در گفت و گو با شهرنوشت:
گشت های تاکسیرانی مشکلات معابر را گزارش می کنند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز ؛ در معابر پایتخت 174 نقطه بحرانی وجود دارند که موقع بارندگی تردد شهروندان را با مشکل مواجه می کند. در همین رابطه  از یک مسئول تاکسیرانی خواستیم تا از سهم این سازمان در حل مشکل معابر تهران بگوید.

اسماعیل بیگی که معاونت نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی را بر عهده دارد درباره نقاط بحرانی معابر پایتخت که موقع بارش باران و برف با مشکلات بزرگ روبرو می شوند، گفت: فعالیت تاکسی ها و جایگذاری ایستگاه ها طوری طراحی شده که وقتی به خاطر بارش باران و برف در برخی معابر مشکل هایی از قبیل آب گرفتگی پیش می آید، مشکل معابر بیشتر نشود اما می توان طولانی شدن صف تاکسی ها را یکی از مشکلات رایح موقع بارش دانست، که برای این معضل از استقرار تاکسی های ون ویژه به عنوان یکی از راه حل ها نام می برم.

وی درباره کمکی که سازمان تاکسیرانی می تواند به حل این مشکلات کند ضمن تاکید بر این که تمام گشت های ما مجهز به بیسیم هستند، اظهار داشت: در مرکز کنترل ترافیک شهری تهران هم یک نماینده دائمی داریم که وقتی که اتفاقی می افتد، حالا چه این موضوع چه هر موضوع دیگر مثل تصادف یا آتش سوزی و غیره، از طریق بیسیم به مرکز بیسیم اطلاع می دهیم و از آن جا به مرکز کنترل ترافیک اطلاع می دهند. نماینده های تمام سازمان ها در مرکز کنترل ترافیک حضور دارند، اتوبوسرانی، اورژانس، پلیس، آتش نشانی، خدمات شهری و غیره. مخصوصا در مواقع بارندگی، خدمات شهری حضور جدی تری در مرکز کنترل ترافیک دارند. وقتی از طریق بیسیم این خبر داده می شود، نماینده ما به متولی موضوع اطلاع می دهد. بلافاصله محل را با دوربین ها چک می کنند و نماینده به پرسنل مرنبط خود که در موقعیت حضور دارد اطلاع می دهد و پرسنل میدانی برای رفع مشکل اقدام لارم را انجام خواهند داد.

وی در پاسخ به این مشکل که موقع بارش باران و برف برخی تاکسیرانان صرفا برای دربست کار می کنند یا کرایه ها را افزایش می دهند، گفت: در این باره چند موضوع وجود دارد. یک بخش این است که ما شیفت بندی هایی داریم که الان با کمک نرم افزارهای جدید و دوربین های سطح شهر کنترل می شود. همین کنترل شیفت بندی را نفر انجام می داد که به هر حال مشکلاتی را ایجاد می کرد. الان با کمک دوربین ها و نرم افزار ها می توانیم بفهمیم یک تاکسی در محل خود حضور داشته یا نداشته، و یا این که عملکرد درستی داشته است یا نه. در ماه های آتی هم به امید خدا قرار است برای تاکسی ها جی پی اس نصب کنیم. ما در ایامی که بارش باران داریم قطعا شیفت بندی های جدید و نظارت بیشتر خواهیم داشتاین معاون سازمان تاکسیرانی ادامه داد: درست است که برخی از تاکسی های در شرایط باران و برف کار نمی کنند.

در این میان باید در نظر بگیرید که میانگین سنی تاکسیرانان ما 55 سال است، که این قطعا یک ناوگان پیر محسوب می شود. بعضی به این فکر می کنند که چرا مسیر نیم ساعته را باید دو ساعت در ترافیک و باران کار کنم، بعضی دیگر هم به خاطر بالا بودن سنشان توانایی و کشش جسمی کار کردن در شرایط بارش و شلوغی را ندارند. از طرف دیگر این را در نظر بگیرید که خواه ناخواه در زمان بارش سرعت حرکت وسایل نقلیه کم می شود. وقتی سرعت پایین می آید تعداد سرویس دهی به مسافرها کاهش می یابد. وقتی تعداد سرویس دهی به مسافرها کاهش می یابد کسری از مسافران بدون ماشین می مانند و این خود یعنی بیشتر و بزرگتر شدن مانع ترافیک. می خواهم بگویم ما به هر حال در زمان بارش برف و باران سرویس دهی مان کمتر می شود و این ناگزیر است، تا حدی که بین 30 تا 50 درصد از مسافرانی که می توانیم جابجا کنیم کاهش می یابد.

بیگی در پایان گفت: موضوع دیگر این است که بالاخره نمی توان انکار کرد در هر سازمانی آدم های سودجو و متخلف نیز وجود دارند. برای برخورد با این سودجویان و متخلفان نیز سازوکاری وجود دارد. بازرسان ما در سطح شهر حضور دارند و همواره در حال گشت زنی هستند. از طرف دیگر شهروندان نیز کانال ارتباطی 1888 را با تاکسیرانی دارند و می توانند با آن تماس بگیرندو پس از دادن شماره پلاک تاکسی و موضوع شکایت به طور جدی پیگیری می شود. شکایات وارد کارگروه انضباطی می شوند، تاکسیران متخلف احضار می شود و موضوع مورد بررسی قرار می گیرد و اگر لازم باشد به دوربین های سطح شهر نیز مراجعه می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: