جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 دی 1396     
اجرای طرح خرید خدمات آموزشی در مناطق محروم

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: طرح خرید خدمات آموزشی سال آینده در مناطق محروم و مناطقی که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند، گسترش خواهد یافت.

مطابق برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش در جهت ارتقای کیفیت، عدالت آموزشی و بهره‌وری می‌تواند نسبت به خرید خدمات از بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند.

در این طرح موسس با دریافت سرانه آموزشی دانش‌آموزان را که اکثرا در مناطق محروم تحصیل می‌کنند، تحت آموزش‌های رسمی دوره‌های تحصیلی قرار می‌دهد و آموزش‌وپرورش هزینه‌های مربوط به هر دانش‌آموز را به موسس بخش خصوصی پرداخت می‌کند و تمام هزینه‌های آموزش از جمله پرداخت حقوق معلمان بر عهده بخش خصوصی است.

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه اخیر با مدیران کل این وزارتخانه راه نجات آموزش وپرورش را توسعه مشارکت‌های غیردولتی دانسته و در این رابطه گفته است: باید به سمت خرید خدمات آموزشی برویم واین یک انتخاب نیست بلکه با شرایط فعلی مجبور به استفاده از بخش‌های غیر دولتی در فرآیند آموزشی هستیم.

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره وضعیت اجرای طرح خرید خدمات آموزشی از سال آینده گفت:‌ مجلس طرح خرید خدمات آموزشی را ممنوع نکرده و این موضوع در قانون برنامه ششم توسعه ذکر شده است.

وی افزود: طرح خرید خدمات آموزشی سال آینده در مناطق محروم و مناطقی که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند، اجرا خواهد شد و امسال 10 هزار معلم خرید خدمات آموزشی در هزار مدرسه کشور تعداد 200 هزار دانش‌آموز را آموزش می‌دهند.

 اگر چه طرح خرید خدمات آموزشی، قانون برنامه ششم توسعه است اما در سال‌های اخیر اجرای آن با مشکلاتی مواجه بوده که تاخیرهای طولانی مدت در پرداخت حقوق معلمان مشمول این طرح را می‌توان بزرگترین نقطه ضعف آن دانست، معلمانی که از عید امسال هنوز حقوق 400 تا 700 هزار تومانی خود را دریافت نکرده‌اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: