جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 دی 1396     
فردا همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی؛
کلنگ احداث یکی از بزرگترین پروژه های تجمیعی در محله فرسوده تختی به زمین می خورد

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز ؛ مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی، کلنگ پروژه تجمیعی 50 پلاک محله تختی واقع در منطقه 12 با حضور شهردار تهران به زمین خواهد خورد.

 

رضا میرصادقی با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف سازمان نوسازی مبنی بر نوسازی و تجمیع پلاک های ریزدانه و فرسوده، فردا کلنگ احداث پروژه تجمیعی 50 پلاک محله تختی به زمین خواهد خورد، اظهار کرد: محله تختی با بیش از 22 هزار نفر جمعیت و 65درصد فرسودگی (در حدود 43 هکتار مساحت بافت فرسوده منطقه) در ناحیه 4 منطقه 12 شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران از سال 1388 به صورت پایلوت اقدام به راه اندازی دفتر خدمات نوسازی در آن محدوده کرده است و تاکنون موفق به نوسازی 445 پلاک در قالب 145 پروانه تجمیعی شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گذر عدالت در محله تختی را یکی از نفوذناپذیرترین نقاط محله معرفی کرد و گفت: پیش تر 26 پلاک واقع در ضلع شمالی این گذر در قالب 5 پروژه تجمیعی و در فرآیندی 3 ساله نوسازی شده است. با این وجود جریان نوسازی در لبه جنوبی گذر عدالت و امتداد آن تا انتهای شمشیری و محبی عمدتاً به دلیل اسناد ورثه ای و مشکلات حقوقی و قانونی در مالکیت ها محقق نشده بود.

به گفته میرصادقی پس از گذشت 6 سال پیگیری و تلاش مستمر مسئولان مدیریت شهری، سازمان نوسازی شهر تهران و به ویژه کارشناسان دفتر خدمات نوسازی محله تختی، موافقت بیش از 124 مالک مشتمل بر 72 ورثه و 52 مالک قطعی اخذ شد و همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در هفدهم دی ماه 1396 با حضور شهردار تهران و سایر مسئولان عالی رتبه، کلنگ پروژه تجمیعی 50 پلاک محله تختی به زمین خواهد خورد.

وی گفت: طبق توافقات صورت گرفته با معاونت شهرسازی منطقه 12 شهرداری تهران، پروژه مذکور به 3 پروژه 12، 16 و 22 پلاک به مساحت حدود 2 هزار و 350 متر مربع و به عنوان بزرگ ترین پروژه تجمیع در شهر تهران در یکی از نفوذناپذیرترین معابر محله تختی در کوچه عدالت تعریف شده است.

 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: پروژه تجمیعی 50 پلاک محله تختی یکی از پروژه های الگوی نوسازی مشارکتی است که با مشارکت ساکنان، بخش خصوصی و با حمایت مجموعه شهرداری تهران و با تسهیل گری دفتر خدمات نوسازی محله تختی انجام می شود. این پروژه هم اکنون مراحل نهایی اخذ پروانه را طی کرده و آماده اجرا است




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: