جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 دی 1396     
ترغیب بخش خصوصی برای مشارکت در قلب آمریکا
چالش صرفه جویی در تولید زباله های غذایی

به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز ؛ مقامات دولتی مرکز ایالت تنسی آمریکا (نشویل) و نیویورک به منظور جلوگیری از افزایش دفع زباله های مواد غذایی، ارتباطات خود را با شرکت ها و مراکز غیر انتفاعی گسترش داده اند.

 این در حالی است که در اواخر سال 2017 میلادی، شورای دفاع از منابع طبیعی ایالات متحده NRDC چشم اندازی از وضعیت زباله های غذایی در نشویل، نیویورک و دنور را ارائه داد. 40 درصد از حجم تولید این زباله‌ ها از سوی خانوارهاست، 60 درصد دیگر به سازمان ‌ها، مراکز تجاری، رستوران ‌ها و بیمارستان ‌ها مربوط می‌ شود.

برای کاهش این معضل، شهردار نشویل، مگان بری، کارگروهی را به منظور ایجاد روحیه رقابت بین رستوران ها برای کاهش ضایعات غذایی تشکیل داده است. این رقابت فراتر از رستوران ها، به خرده فروشان مواد غذایی و سوپرمارکت ها نیز گسترش یافته است.

از آنجا که بخش دولتی به تنهایی قادر به مدیریت برنامه های کاهش زباله های غذایی نیست، اکنون مدیران شهری در نشویل و نیویوک قصد دارند بخش خصوصی و کسب و کارهای محلی را ترغیب کنند تا به بازنگری در مورد نحوه برخورد با زباله های مواد غذایی علاقه مند شوند.

بری تاکید می کند این برنامه که یک مشارکت جامع خصوصی دولتی به شمار می رود، باعث کاهش 24 درصد زباله های مواد غذایی شده است ضمن این که منجر شده میزان بازیافت، و کامپوست زباله های غذایی افزایش یابد.

گفتنی است،  هر خانواده متوسط آمریکایی هر ماه بیش از 10 کیلوگرم موادغذایی را دور می ‌اندازد که ارزش این خوراکی‌ ها به طور میانگین 190 دلار ارزیابی می ‌شود.

مواد لبنی و سبزیجات از بیشترین خوراکی ‌هایی هستند که دور ریخته می‌ شوند و هر کدام از آنها حدود 19 درصد زباله‌ های غذایی را شامل می ‌شود.

 در عین حال، آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده از تمام گروه های فعال شهری درخواست کرده که توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و آگاهی عمومی را درباره تاثیر زباله ‌های غذایی بر تشدید انتشار گازهای گلخانه ‌ای که پس از دفن به سطح زمین می ‌آیند، افزایش دهند. در واقع این زباله ‌ها حاوی مقدار قابل توجهی گاز متان هستند و در افزایش گرمای زمین نقش دارن.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: