جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 14 دی 1396     
ابتکار جدید در شهر پورتلند آمریکا برای کاهش آلودگی هوا:
اوبر»ها الکتریکی می شوند!

به گزارش گروه اخبار بین الملل تهرانی نیوز ؛شرکت اوبر نخستین طرح خود را در ایالات متحده با هدف اضافه کردن صدها وسیله نقلیه الکتریکی به ناوگان حمل و نقل خود، راه اندازی کرده است.:

 

جای تعجب نیست که شرکت اوبر شهر پورتلند را برای این پروژه انتخاب کرده است. پورتلند یکی از سبزترین شهرهای آمریکا است و مدتها می گذرد که از آلودگی هوا در امان مانده. نکته جالب این است که اداره حمل و نقل پورتلند در حال اصلاح و فراهم کردن شرایط دوچرخه سواری ایمن برای شهروندان است. دوچرخه های بسیاری در کنار نقشه های مسیریابی دوچرخه سواری، به طوررایگان در اختیار مردم قرار می گیرد. البته موسسه های کرایه دوچرخه هم فعال هستند. این شهر با تشویق مردم به انجام دادن کارهای روزمره شان با استفاده از دوچرخه، به سبزترین شهر آمریکا معروف شده است.

در این میان از 6 هزار راننده اوبر در این شهر، 100 راننده به وسیله نقلیه الکتریکی دسترسی دارند. رانندگان همچنین آموزش هایی را در مورد فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی دریافت می کنند و آنها را به مسافران نیز انتقال می دهند. این شهر همچنین به عنوان بخشی از برنامه های خود در راستای بهبود وضعیت آب و هوا، قصد دارد انتشار گازهای کربن را تا سال 2030 به 40 درصد و تا سال 2050 به 80 درصد کاهش دهد.

الکتریکی شدن اوبرها در شهر پورتلند در حالی صورت می گیرد که از سال 2020 تمام خودروهای دیزلی اوبر در لندن ممنوع خواهند شد. اوبر به 40 هزار راننده اش در لندن برای تعویض خودرویشان تا سقف 5 هزار پوند تسهیلات خواهد داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: