جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 دی 1396     
اسپانیایی ها در معرض آلودگی صوتی شبانه

به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز؛سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که قرار گرفتن در معرض آلودگی صوتی بیش از 60 دسی بل در هنگام شب تهدید کننده سلامت شهروندان در شهرهای بزرگ است.

 

طبق گزارش اخیر آژانس زیست محیطی اروپا، در سراسر اسپانیا، نزدیک به 12 میلیون نفر (حدود یک چهارم جمعیت کشور)، به طور مداوم در معرض آلودگی صوتی بیش از میزان توصیه شده هستند. بخش صنعت بخصوص ترافیک جاده ای، مقصر 80 درصد از آلودگی صوتی در مادرید است.

به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، آلودگی صوتی دومین عامل تهدید کننده سلامت شهروندان شهرهای بزرگ است و عوارض ناشی از آن، نمی تواند کمتر از آلودگی هوا باشد.

علاوه بر استرس، اختلالات شناختی، اختلالات خواب، فشار خون بالا، بیماری قلبی عروقی، و حتی مرگ زودرس از عوامل خطر ناشی از قرارگیری در معرض آلودگی صوتی هستند.

همچنین بنا به نتایج تحقیقات محققان اسپانیایی، قرار گرفتن افراد سالمند در معرض آلودگی صوتی، شانس انفارکتوس میوکارد، بیماری قلبی ایسکمیک، بیماری مغزی، پنومونی، بیماری مزمن انسدادی ریه و دیابت را بالا می برد. علاوه بر این، هزینه های درمان کم شنوایی چیزی حدود 750 میلیارد دلار در جهان است.

با آگاهی از این که آلودگی صوتی، یک تهدید جدی برای سلامت مردم در شهرهای بزرگ محسوب می شود، متخصصان اسپانیایی روش های متعددی را برای مهار معضلات ناشی از آلودگی صوتی پیشنهاد کرده اند: از آنجا که سر و صدای وسایل نقلیه الکتریکی بسیار کمتر از خودروهای دیزلی است، تشویق به استفاده از این خودروها باید بیش از پیش باشد.

حتی اگر 12 درصد از وسایل نقلیه در مادرید الکتریکی باشند، میزان آلودگی صوتی به نصف کاهش می یابد. ضمنا تمام برنامه های رایگان سنجش صدا روی تمام گوشی های هوشمند قابل دانلود است و به شهرها اجازه می دهد تا نقشه های نویز ایجاد کنند و به کاربران اجازه بدهند که از مناطق پر سر و صدای شهر آگاه باشند.

یکی دیگر از گزینه ها این است که سطوح جاده را از یک نوع خاص آسفالت که سر و صدا را جذب می کند، پوشش دهند. برخی از شرکت های تایر شروع به تولید تایرهایی کردند که قادر به کاهش نویز تا 9 دسی بل است.

تجزیه و تحلیل اخیر توسط آژانس محیط زیست اروپا محاسبه کرده که بیش از 125 میلیون اروپایی با سطوح سر و صدا بالاتر از توصیه های اتحادیه اروپا، (65 دسی بل در طول روز و 55 دسی بل در شب)، مواجه هستند و این میزان سر و صدا باعث مرگ و میر سالانه 10 هزار نفر در اروپا می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: