جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 دی 1396     
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی
90 درصد خودروهای مسافربرهای اینترنتی پراید است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز؛مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با پرداختن به ارایه اخبار جدید درباره این سازمان، گفت: با یک اپلیکیشن تاکسیران به نام «کابین» در حال مذاکره هستیم که به زودی راه اندازی خواهد شد. قیمت های این سرویس تاکسیران با سایر اپلیکیشن ها به صورت رقابتی خواهد بود.

 قنادان با اشاره به اخبار جدید این سازمان، عنوان کرد: در حال حاضر یکی از مسائل مهمی که داریم، بازدیدی است که هفته گذشته از فرودگاه امام داشتم. در این بازدید مشکلات تاکسیرانان را بررسی کردیم و به توافقات خوبی با مجموعه فرودگاه رسیدیم تا یک سری از بحث ها را برای مقابله با مسافربرهای شخصی(با توجه به اینکه خارج از محدوده شهری بوده و از نظر امنیتی مسئله ساز است) پیگیری کنیم تا با این موضوع مقابله شود. در این مورد ما نشست خبری برگزار کرده و توضیحات کلی را در آن نشست مطرح خواهیم کرد.

او در ادامه و با اشاره به بحث مسافربرهای شخصی و اینترنتی، افزود: درباره بحث مسافربرهای اینترنتی، می توان دو موضوع را در نظر گرفت. موضوع اول راحتی بیشتر این مسافربرها و موضوع دوم کاهش قیمت آنها نسبت به تاکسی های خطی و آژانس ها است. وقتی یک سرویس تاکسیرانی امن تر و بهتر آمده باید روی آن کار کرد و ما از این موضوع استقبال می کنیم. جهت گیری سازمان تاکسیرانی نیز استفاده از تکنولوژی و راحتی متعاقب آن است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: تاکنون چند مورد از شرکت های تاکسیرانی شخصی برای گرفتن مجوز از سازمان تاکسیرانی آمده و با ما به صورت مشخص مذاکره کرده اند. این شرکت ها پذیرفتند که بر اساس چارچوب سازمان تاکسیرانی با تاکسی ها فعالیت خواهند کرد و به این ترتیب مجوز دریافت کردند. جالب است از نظر قیمت این شرکت ها با یکدیگر رقابت می کنند.

او تصریح کرد: با یک سرویس جدید تاکسیرانی به نام «کابین» در حال مذاکره هستیم که به زودی راه اندازی خواهد شد. البته این شرکت برنامه های خودش را برای اطلاع رسانی دارد و پس از اتمام فاز آزمایش نهایی، فعالیت جدیش را آغاز خواهد کرد. به دلیل اینکه این شرکت تحت نظارت سازمان تاکسیرانی است، تاییدیه آن را داده ایم.

قنادان ادامه داد: قیمت های این شرکت با سایر اپلیکیشن ها به صورت رقابتی خواهد بود. تاکنون رونمایی اولیه این اپلیکیشن انجام شده و با تعدادی خودروی محدود به صورت پایلوت مشغول فعالیت شدند. اما رونمایی نهایی این اپلیکشن که منجر به راه اندازی مجاز این سیستم می شود به زودی انجام خواهد شد تا در سراسر شهر تهران تاکسی ها را جذب کرده و فعالیتشان را آغاز کنند.

 ناوگان فعال مسافربرهای اینترنتی به شدت فرسوده است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی به معضلات مسافربرهای شخصی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی از طریق پلیس راهور، برنامه هایی دارد تا از تردد خودورهای غیر مجاز و پلاک شهرستان جلوگیری کرده و با آنها برخورد کند.

او با اشاره به اینکه 90 درصد از خودروهای مسافربرهای اینترنتی پراید است، گفت: این مسافربرها فاقد خودروهای مدل بالا هستند و یکی از مشکلاتی که ما با آنها داریم و در حال حاضر نیز برای شهر تهران مسئله ساز شده این است که ناوگان فعال این مسافربرها به شدت ناوگان فرسوده ای است.

قنادان در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای استخدام رانندگان جوان دارند تا ناوگان پیر تاکسیرانی به سمت جوان شدن برود، خاطرنشان کرد: جالب است بدانید مشکلات ما با رانندگان جوان بیش از رانندگان مسن تر سازمان است. طبق آمارهایی که گرفتیم، افراد مسن تری که در سرویس کارپینو مشغول به کار هستند، بهتر و سرخط تر کار می کنند. اینکه مردم تصور می کنند رانندگان مسن نمی توانند با تکنولوژی کار کنند یک خطای برداشتی بوده و کاملا برعکس است. ما با کیفیت ترین رانندگانمان که اتفاقا رضایت شهروندان نیز از آنها بسیار بیشتر است، رانندگانی هستند که سن بالاتری دارند.

او افزود: قرار است بحث ورود به ناوگان تاکسیرانی را با یک سری ضوابط همراه کنیم. در حال حاضر محدودیت ورود به تاکسیرانی را روی سن 55 سال قرار دادیم. یعنی اگر راننده بخواهد برای اولین بار وارد سازمان تاکسیرانی شود، باید سنش زیر 55 سال باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به مشکلات مطرح شده شهروندان از قبیل اینکه تاکسی ها شیفت شب ندارند یا در روزهای برفی و بارانی تعدادشان کاهش می یابد، اذعان کرد: ما در حال طراحی یک سیستم جدید هستیم که احتمالا سال آینده این سیستم هوشمند در تمام تاکسی ها  راه اندازی خواهد شد. بر اساس این سیستم، کلیه تاکسی های شهر تهران به صورت آنلاین کنترل خواهند شد و هرکدام از تاکسی ها باید سطح سرویس و ساعت کاری که برایشان تنظیم می شود را رعایت کنند.

او ادامه داد: رانندگان یا در قالب سیستم های اینترنتی مشغول خواهند بود یا آنهایی که در خط کار می کنند، حتما شیفت و زمانبندی فعالیت خواهند داشت. روی نظام کنترلی این سیستم بسیار جدی فکر می کنیم تا سیستم ها از حالت دستی خارج شده و از سیستم های نرم افزاری هوشمند برای این کار استفاده شود. تاکنون مراحل اولیه طراحی آن انجام شده و سخت افزارهای مربوطه آن تهیه می شود. از سال آینده تاکسی ها باید حتما به این سیستم ها مجهز باشند.

قنادان درباره تعیین تکلیف سیستم پرداخت های اینترنتی، اظهار کرد: در مورد بحث سیستم های پرداخت اینترنتی ما دو مدل را دنبال می کنیم. یک مدل بحث پرداخت های آنلاین است که این پرداخت های آنلاین از طریق اپلیکیشن های موبایلی انجام می شود. یک سیستم دیگر هم سیستم پرداخت از طریق کارت و دستگاه های کارتی است که این سیستم ها فعلا در مرحله فعالیت پایلوت قرار دارند. سعی داریم این سیستم را در یک قالب یکپارچه گسترش دهیم.

او تصریح کرد: نکته ای که در مورد این گسترش وجود دارد و به صورت جدی روی آن کار می شود، قرار دادن فضای باز روی این سیستم است تا شرکت ها، پذیرنده ها و سیستم های پرداختی مختلف بتوانند روی کار آمده و در این حوزه فعالیت کنند. تاکنون مردم استقبال خوب و مثبتی از سیستم های پایلوت و پرداخت های الکترونیکی داشته اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ضمن بیان اینکه نهایتا تا پایان سال جاری بخش بزرگی از ناوگانمان تجهیز به سیستم های نرم افزاری پرداخت الکترونیکی خواهد شد، تشریح کرد: در آینده یکی از الزامات پذیرش تاکسیرانان تجهیزشان به سیستم پرداخت های آنلاین خواهد بود. وقتی از فاز آزمایشی این سیستم ها خارج شدیم همه تاکسی ها موظف خواهند بود که این سیستم های پرداختی را در تاکسی هایشان به صورت فعال داشته باشند.

یعنی همه تاکسی هایی که با سازمان تاکسیرانی کار می کنند باید حداقل یک سیستم پرداخت الکترونیکی که مورد تایید سازمان است در خودروهایشان به صورت آنلاین و عملیاتی داشته باشند در غیر این صورت از ادامه فعالیتشان جلوگیری خواهد شد.

 خبرنگار: محمد متینی یکتا




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: