جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 دی 1396     
كاهش 50 درصدي بودجه مترو كلانشهرهاي كشور

به گزارش گروه اخبار کلان شهرهای تهرانی نیوز؛طي نشستي كه با حضور "محمدرضا رضايي" رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي و  "علي امام" رئيس هيات مديره اتحاديه قطار شهري كلانشهرهاي كشور برگزار شد، برنامه هاي 4 سال آينده مترو تهران مورد بحث و بررسي قرار گرفت و بر حمايت بيشتر از روند توسعه مترو كلانشهرها تاكيد شد.

 

علي امام مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) كه همزمان رياست هيات مديره اتحاديه قطار شهري كلانشهرهاي كشور را نيز بر عهده دارد، در جلسه رو در رو با رئيس كميسيون عمران مجلس، خواستار حمايت هاي بيشتر دولت و مجلس از حمل و نقل ريلي و در صورت امكان اعمال اصلاحاتي در لايحه بودجه مترو كلانشهرها از جمله تهران براي سال 1397 شد. البته لايحه بودجه سال 1397 كه توسط دولت ارائه شده و بخشي از آن در كميسيون عمران مجلس مراحل پاياني بررسي را مي گذراند، در ادامه به كميسيون تلفيق ارجاع مي شود.

استفاده از ظرفيت هاي پيش بيني شده در لايحه بودجه براي چاپ و انتشار اوراق مشاركت، يكي از پيشنهادهاي مربوط به تامين اعتبار براي طرح هاي عمراني است كه در نشست اخير مورد تاكيد قرار گرفت.

 

گفتني است؛ عليرغم اذعان تمام كارشناسان به لزوم و ضرورت توسعه حمل و نقل ريلي درون شهري به عنوان يكي از مصاديق بارز و تاثيرگذار گسترش حمل و نقل عمومي در كلانشهرها كه كاهش ترافيك و آلودگي هوا را به دنبال دارد، بودجه پيشنهادي دولت براي مترو كلانشهرهاي كشور در سال 97 به طور متوسط 50 درصد كاهش يافته است كه اميد مي رود با رايزني هاي صورت گرفته، مجلس شوراي اسلامي و كميسيون هاي مرتبط با موضوع در اين امر تجديدنظر كنند.

در تهران نيز بودجه 101 ميليارد توماني اختصاص يافته از سوي دولت به مترو، براي سال 1397 به ميزان 36 درصد كاهش يافته و به مرز 65 ميليارد تومان رسيده است البته از همين مبلغ 101 ميليارد تومان سال جاري نيز فقط حدود 50 درصد آن تا به امروز تحقق يافته است




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: