جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 دی 1396     
اولین واکنش روحانی به تجمعات چند روز اخیر

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز یکشنبه در جلسه هیات دولت نسبت به تجمعات چند روز اخیر واکنش نشان داد. 

 
اولین واکنش روحانی به تجمعات چند روز اخیر

رئیس‌جمهور گفت«کسی که ملت ایران را تروریست می‌نامد، حق دلسوزی برای مردم ما را ندارد، مردم علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، خواستار شفافیت و ریشه کنی فساد هستند.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد اعتراض ها در برخی نقاط کشور عزیزمان بوده ایم، گفت«این نکته باید برای همه روشن باشد که ما ملت آزادی هستیم و طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌شان کاملاً آزاد هستند؛ اما در عین حال باید توجه کنیم که نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونه‌ای باشد که پایان آن منتهی به بهتر شدن شرایط کشور و زندگی مردم شود.»

رئیس جمهور تاکید کرد: "حل برخی از این‌ مسایل آسان نبوده و زمان‌بر است و دولت و ملت باید برای حل این مشکلات دست به دست بدهند".

رییس جمهور با بیان اینکه ریشه برخی از مشکلات اقتصادی مردم به سال‌‌های قبل برمی‌گردد و برخی‌ دیگر هم به همین ایام مربوط می شود، گفت: دولت و ملت باید دست هم را گرفته و یکدیگر را یاری کنند؛ اما نقد مردم فقط به اقتصاد نیست، مردم راجع به فساد و شفافیت حرف دارند و می گویند مسایل باید شفاف باشد.

رییس جمهور با تشریح توطئه های بدخواهان علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: ملت ایران همواره به خوبی شرایط حساس کشور، منطقه و جهان را درک کرده و بر مبنای مصالح ملی خود تصمیم می‌گیرند.

رییس جمهور همچنین افزود: مردم نسبت به اینکه باید با فساد مبارزه جدی‌تر شود و اینکه برخی چرا مسایل به خوبی برای آنان تبیین نمی‌شود، نقد دارند.

دکتر روحانی اظهار داشت: انتقاد در همه امور کشور حق مردم است و ما معتقدیم حکومت و کشور متعلق به مردم است و مردم باید آنچه می‌خواهند را بخوبی بیان کنند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نقد با خشونت و تخریب اموال عمومی کاملاً متفاوت است، گفت: در عین حالی که از نقد استقبال می‌کنیم و دستگاه‌های مسئول کشور باید زمینه را برای انتقاد و اعتراض قانونی مردم، حتی راهپیمایی و اجتماع قانونمند آنها فراهم کنند و این حق مردم است؛ اما در عین حال نباید بگذاریم فضایی ایجاد شود که در آن فضا دوستداران انقلاب و مردم نگرانی برای زندگی‌ و امنیت‌شان، ایجاد شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: