جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 دی 1396     
افزایش قیمت بنزین و حذف یارانه‌ها نکته مبهم و مشکوک بودجه ۹۷

هر مسئولی چه کسانی که قبلا مسئولیت داشته اند و چه کسانی که الان در راس کارند به جای تمرکز بر حل مشکل اقتصاد در پی متشنج کردن فضای کشور باشند خواسته یا ناخواسته در پازل فتنه اقتصادی دشمن بازی می کنند که هدفی جز براندازی نظام ندارد.

تجمعات خیابانی اقتصاد مرگ بر گرانی معیشت

 «در خیابان‌ها فشار بیشتری بر حکومت ایران وارد خواهد شد ... تنها چیزی که می­تواند رژیم ایران را تسلیم ما کند آن است که تهدید موجودیت خود را [در کف خیایان] ببیند. اگر سطح فشارهای اقتصادی به حدی برسد که منجر به مخالفت مردم در سطح خیابان­های تهران شود آن گاه ایران موضع خود را تغییر می­دهد [و تسلیم ما می شود]».1

تعجب نکنید؛ این جملات را که استراتژی غرب برای تسلیم ایران است، فیلیپ هاماند وزیر خارجه سابق انگلیس بیان کرده است. جنگ اقتصادی و فشار بر مردم از برنامه های جدی دشمن برای براندازی نظام است که بارها از زبان مقامات غربی بیان شده است. این روزها شاهد اعتراض مردم به اوضاع اقتصادی بخصوص سپرده گذاران در موسسات اعتباری و در برخی از شهرها هستیم. در این خصوص گفتنی های زیادی وجود دارد که به چند مورد اشاره می شود:

1-­ بخش زیادی از اعتراضات مردمی در اعتراض به ورشکستگی موسسات مالی است که سرمایه های آنها را به باد داده اند. اما سوالی که وجود دارد این است که چرا این موسسات بعد از انتخابات ریاست جمهوری مشکل پیدا کرده اند و تا روز انتخابات خبری از ورشکستگی نبود؟

2- شعارهای غیر اقتصادی و سیاسی که در اجتماعات اعتراضی مردم و در آستانه حماسه 9 دی سر داده می شود نشان از برنامه ریزی های دشمن برای جهت دهی به اعتراضات مردمی دارد.

3- پیشرفت کشور و حل مشکلات اقتصادی نیازمند آرامش کشور است. تجمعات و اعتراضات خیابانی اخیر به شدت اثر منفی بر سرمایه گذاری و رشد اقتصادی کشور دارد.

4- راه حل مشکل اقتصادی کشور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است که تا کنون مغفول مانده است. هر مسئولی چه کسانی که قبلا مسئولیت داشته اند و چه کسانی که الان در راس کارند به جای تمرکز بر حل مشکل اقتصاد در پی متشنج کردن فضای کشور باشند خواسته یا ناخواسته در پازل فتنه اقتصادی دشمن بازی می کنند که هدفی جز براندازی نظام ندارد.

5- لایحه دولت برای بودجه 97 و انتشار خبر حذف یارانه مردم، افزایش قیمت بنزین و سایر حاملهای انرژی که نشان از فشار اقتصادی بیشتر بر مردم داشت آن هم در حالی که اقتصاد در رکود است، مشکوک و قابل بررسی است.

6- آقای جهانگیری در پاسخ به این اعتراضات، اوضاع اقتصادی کشور را خوب توصیف کرده است و گفته که با این اقدامات می خواهند به دولت ضربه بزنند! گویا فراموش کرده اند که این مشکلات بخاطر 5 سال معطل کردن کشور برای مذاکره (بخوانید التماس) با آمریکا و چند کشور غربی ایجاد شده است. در حالی که هر جا انقلابی عمل کردیم و معطل غرب نشدیم موفق بوده ایم.

7- مسئول مستقیم اتفاقات اخیر، بدون تعارف، دولت محترم و مجلس شورای اسلامی هستند. عدم اجرای اقتصاد مقاومتی و تدوین برنامه های اقتصادی دولت بر مبنای اعتماد به آمریکا و غرب و بی تفاوتی مجلس نسبت به این برنامه ها باعث ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم و سوء استفاده بیگانگان شده است. . بنابراین فرافکنی و این و آن را متهم کردن کمکی به حل مشکل نمی کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: