جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 دی 1396     
شهردار تهران
طرح ترافیک 97 اجرا خواهد شد

به گزارش تهرانی نیوز؛شهردار تهران ظهر امروز در حاشیه دومین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور، طی سخنانی در جمع خبرنگاران به ارایه گزارشی از جزئیات این اجلاس پرداخت و به سوالات خبرنگاران پیرامون موضوعات مختلف پاسخ گفت.

 

دکتر محمد علی نجفی، شهردار تهران با اشاره به اهمیت نوسازی بافت های فرسوده شهری، گفت: درخواست ما از دولت این است که شهرداری ها را به عنوان محور نوسازی بافت های فرسوده مد نظر قرار داده و امتیازات و امکانات را در اختیار شهرداری ها قرار دهند همچنانکه ما خودمان را بخشی از دولت می دانیم.

به گفته نجفی شهرداری ها خاکریز اول مدیریت کشور هستند بنابر این هر مشکلی وجود داشته باشد، شهرداری ها باید در مقابل آن بایستند و هر رشد و موفقیتی حاصل شود، حتما شهرداری ها در آن دخیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: در لایحه بودجه عمومی سال 97 دولت پیش بینی های خوبی کرده اما ارقام هنوز قطعی و مشخص نیست؛ به عنوان نمونه  دولت درباره افزایش قیمت حامل های انرژی رقمی را در نظر گرفته اما باید ببینیم آیا مجلس آن را تصویب می کند؟ همچنین مشخص نیست این رقم در کدام بخش از موضوعات حمل و نقل عمومی، آلودگی هوا و نوسازی بافت های فرسوده توزیع شود.

راه حل آلودگی هوا

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره راه حل مقابله با آلودگی هوا در کلانشهرها، عنوان کرد:  یکی از تفسیرهایی که در قانون بودجه پیشنهادی آمده آن است که منطقه LEZ در هر یک از شهرهای آلوده کشور تعریف می شود و خودروهای بدون معاینه فنی در این مناطق جریمه خواهند شد.  البته ما دنبال جریمه کردن مردم نیستیم بلکه به دنبال آن هستیم که مردم طبق قانون اتوموبیل های خود را معاینه فنی کنند تا آلودگی هوا کاهش یابد.

نجفی همچنین با اشاره به موضوع برقی کردن موتور سیکت ها، خودروها و توسعه حمل و نقل عمومی در بخش مترو و اتوبوس، ابراز داشت :در لایحه بودجه سال آینده  هشت هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل کلانشهرها به عنوان اوراق مشارکت پیش بینی کرده اند که 50 درصد آن مربوط به حمل و نقل ریلی و مترو و 50 درصد نیز مربوط به سایر وسایل حمل و نقل عمومی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت برقی کردن موتور سیکلت ها در تهران، گفت: هم اکنون کارخانه هایی برای تولید باطری موتور سیکلت های برقی اعلام  آمادگی کرده اند که یکی از بزرگ ترین آنها، کارخانه وابسته به وزارت دفاع است که در تولید باطری سابقه دارد؛ تنها باید یک عزم به وجود بیاید و دولت برای برای اعطای وام بانکی با نرخ پائین و پرداخت های بلا عوض کمک کند.

شهردار تهران ادامه داد: افرادی که موتور سیکلت های برقی را خریداری می کنند بضاعت مالی پائینی دارند و نمی تواند قیمت 10 میلیون تومانی این موتور سیکلت ها را به تنهایی تامین کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت باقی ماندن برخی موتور سیکلت هابی برقی در گمرک به دلیل نبود زیر ساخت ها، عنوان کرد :اگر دولت اصل مسئله در حد تامین حداقل 50 هزار موتور سکیلت برقی برای تهران قبول کند، ما نیز آمادگی داریم تا تمام امکانات شارژ این موتور ها را فراهم کنیم؛ وقتی تیراژ بالا باشد، شهرداری در یک فاصله زمانی کوتاهی همه ایستگاه های شارژ این موتورها را ایجاد خواهد کرد اما هم اکنون تعداد موتورهای برقی خیلی کم است و شهرداری نمی توند برای تعداد کمی از این موتورها، سرمایه گذاری کند.

طرح جدید ترافیک

نجفی در پاسخ به سوال دیگری درباره حذف آرم طرح ترافیک نیز ابراز کرد : ما گفتیم شیوه اجرای طرح ترافیک را تغییر می دهیم و حالت آرم فروشی برطرف می شود نه اینکه طرح ترافیک اجرا نمی شود؛ اتفاقا طرح ترافیک اجرا می شود و سخت گیری ها هم بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کر: البته این طرح جدید باید در شورای حمل و نقل تهران، شورای شهر تهران و دولت تصویب شود و در صورت تایید هر سه مرکز، از 15 فروردین سال آینده آن را اجرایی می کنیم، در غیر این صورت مجبور هستیم طرح فعلی را ادامه دهیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: