جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 دی 1396     
نصب تندیس سیدخندان

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 از نصب تندیس سید جعفر شاه صاحب (ملقب به سیدخندان) در زیر پل سیدخندان خبر داد.

 

رضا مددی با اعلام این مطلب افزود: یکی از مهمترین رسالتهای مدیریت شهری معرفی هرچه بیشتر مشاهیر به نسل جوان و نسلهای بعدی در قالب هنر شهری مرتبط است از همین رو اداره زیباسازی منطقه درصدد است تا از طریق تندیس سید جعفر شاه صاحب ملقب به سیدخندان اقدام به معرفی این شخصیت به شهروندان کند.

معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه تندیس مذکور ساخته شده و در حال نصب است، افزود: هروز نام چند محله را می شنویم بدون آنکه اطلاع دقیقی از تاریخچه آن داشته باشیم. البته به خوبی می دانیم هریک از این نام ها و نشان ها، بخشی از تاریخ شهرمان و هویت تهران قدیم است از همین رو پیرخندان و دانای آن زمان دلیل نامگذاری سیدخندان به همین نام بوده است.

 وی در ادامه از اجرای طرح نصب تندیس شخصیت های برجسته در این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور ترویج هویت ملی و فرهنگی تندیس شخصیت‌های تاریخی اثرگذار و بزرگان، طراحی و در میادین یا چشم اندازهای مهم منطقه نصب خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 با اشاره به اینکه تندیس ها و نمادهای نصب شده در میادین اصلی شهر بیانگر بخشی از هویت و فرهنگ شهر است، عنوان کرد: تندیس ها به تدریج می توانند هویت منطقه ای و بومی هرمنطقه را شکل داده و به ویژه در حافظه شهروندان و زندگی روزمره آنان باقی بماند.

مددی تصریح کرد: تاکنون به منظور معرفی مشاهیر و شخصیت های برجسته تندیس بزرگان و مشاهیری چون حسین فهمیده، رضا عباسی، شهیدان آوینی، طالقانی، بهشتی، محمد حسابی و ... در سطح منطقه نصب شده است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: